به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۷

مجله «تایم» به بهای ۱۹۰ میلیون دلار فروخته شد

تایم مثل سایر مجلات به خاطر کاهش آگهی‌های تجاری و کاهش تیراژ نسخه‌های چاپی با مشکلات اقتصادی روبرو است.

روز یکشنبه ۲۵ شهریور اعلام شد که مارک بنیوف یکی از موسسان سیلزفورس و همسرش مجله آمریکایی «تایم» را از گروه مردیث خریده‌اند.
گروه مردیث اعلام کرد مجله تایم را به بهای ۱۹۰ میلیون دلار پول نقد به آقای بنیوف یکی از موسسان سیلزفورس، از شرکت‌های پیشرو در عرصه بایگانی‌های مجازی کامپیوتری، فروخته است.
گروه مردیث مجله تایم و سایر انتشارات این موسسه را اوایل سال جاری میلادی خریداری کرد. مارک بنیوف شخصا مجله «تایم» را خریده و این معامله با شرکت سیلزفورس هیچ ارتباطی ندارد.
در بیانیه شرکت مردیث گفته می‌شود که آقای بنیوف در فعالیت‌های جاری و تصمیم‌گیری‌های محتوایی تایم دخالتی نخواهد کرد و همه تصمیم‌ها مثل قبل توسط مسئولان و سردبیران فعلی مجله اتخاذ خواهد شد.
تام هارتی، مدیرعامل شرکت مردیث، در بیانیه‌ای گفت: «از اینکه خریداران مشتاقی مثل مارک بنیوف و همسرش برای مجله تایم پیدا کرده‌ایم بسیار خوشنودیم. مجله تایم بیش از ۹۰ سال یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌ها بوده و مباحث بین‌المللی را شکل داده است».
شرکت مردیث که به غیر از «تایم» مجله‌های دیگری را نیز منتشر می‌کند چهار مجله انتشارات تایم را در ماه مارس به فروش گذاشت. مذاکرات برای فروش سه مجله دیگر انتشاراتی تایم (فورچون، مانی و اسپورت ایلوستریتد) ادامه دارد.
انتظار می‌رود که فروش آنها نیز طی یک ماه آینده قطعی شود.
مارک بنیوف در مصاحبه‌ با روزنامه «وال استریت جورنال» گفته است: او و همسرش در شرکتی سرمایه گذاری می‌کنند «که بر جهان تاثیر فراوان دارد و در عین حال از نظر اقتصادی نیز بسیار قوی است. هدف ما از این سرمایه‌گذاری خانوادگی دقیقا همین است».
خرید مجله «تایم» توسط مارک بنیوف نمونه دیگری از خرید موسسات مطبوعاتی با سابقه و معتبر توسط میلیاردرهای عرصه فناوری‌های جدید است.
جف بزوس بنیانگذار آمازون در سال ۲۰۱۳ واشینگتن‌پست را به بهای ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد.
تایم مثل سایر مجلات به خاطر کاهش آگهی‌های تجاری و کاهش تیراژ نسخه‌های چاپی با مشکلات اقتصادی روبرو است.
مجله تایم توسط دو فارغ‌التحصیل دانشگاه ییل به نام‌های برایتون هادن و هنری لیوس تاسیس و اولین نسخه آن در مارس ۱۹۲۳ چاپ شد.

رادیو فردا