به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۹۷

گوجه‌فرنگی به کیلویی هفت‌هزار تومان رسیده است

حداقل بگذارید نان و پنیر و گوجه‌فرنگی و خیار برای مردم بماند
گوجه‌فرنگی به کیلویی هفت‌هزار تومان رسیده است و آفتاب یزد در صفحه «شبکه» که نظرات کاربران اجتماعی را بازتاب می‌دهد، به این افزایش قیمت شگفت‌انگیز گوجه‌فرنگی پرداخته و نوشته است که:
انگار گوجه‌فرنگی با دلار رقابت دارد؛ گوجه هفت‌هزار تومانی و دلار هفده‌هزار تومانی. بنابر حساب سرانگشتی یکی از کاربران، نان دوهزار تومانی به‌علاوه گوجه و تخم‌مرغ ده‌هزار تومانی، املت ساده را به یک غذای لاکچری بیست‌هزارتومانی تبدیل کرده است و معلوم نیست گوجه‌ای که در خاک ایران و با کود و آب همین مملکت به‌عمل آمده، چه‌طور با بالا رفتن نرخ دلار، قیمت نجومی پیدا می‌کند. یکی از کاربران هم گفته است که برادرش به‌جای گوجه‌فرنگی، هندوانه خریده، چون هم بزرگ‌تر است و هم ارزان‌تر.

قیمت رب گوجه ۲.۵ برابر شد
قیمت هر قوطی رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰گرمی در برندهای مختلف بیش از ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته به‌طوری که قیمت این محصول که در اسفند ماه سال گذشته کمتر از ۶هزار تومان بود امروز به ۱۳۸۰۰ تا ۱۸۰۰۰ هزار تومان رسیده است.
درباره دلایل افزایش قیمت رب گوجه‌فرنگی می‌توان به بالا رفتن هزینه‌های بسته‌بندی و افزایش قیمت گوجه‌فرنگی اشاره کرد.
بنابراین گزارش قیمت هرکیلوگرم گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر تا 7 هزار و 500 تومان نیز افزایش یافته است. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار در این باره در گفتگو با تسنیم گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی خرده‌فروشی 7 هزار تومان تا 7 هزار و 500 تومان و در میدان مرکزی حدود 5 هزار و 500 تومان به‌فروش می‌رسد.
گفتنی است، کاهش ارزش پول ایران باعث شده که صادرات محصولات مختلف از جمله رب گوجه‌فرنگی و خود میوه گوجه‌فرنگی صرفه زیادی برای صادرات داشته باشد. وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل قیمت‌ها صادرات گوجه‌فرنگی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.