به گزارش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران، شامگاه سه‌شنبه ۲۵ سپتامبر، قیمت هر دلار در بازار آزاد ایران به ۱۷۱۲۰تومان رسید.
در روزهای اخیر بار دیگر قیمت دلار در ایران سیر صعودی به خود گرفت.به نظر می‌رسد این روند به خاطر نزدیک شدن زمان اجرای بسته دوم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه تهران باشد که شامل صنعت نفت و بانک مرکزی ایران هم می‌شود.
اگر چه دولت ایران می‌گوید بسته ارزی جدیدی قرار است تا چند روز دیگر اجرایی شود، اما این وعده تا کنون نتوانسته در کنترل بازار ارز در ایران موثر باشد.اکنون مردم در ایران در انتظار سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهوری این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند تا شاید بر قیمت دلار تاثیر بگذارد.
ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحدُ رهبران ایران را «سرقتاموال مردم» این کشور متهم کرد و گفت که آن‌ها این اموال را صرف تامین مالی تروریسم در منطقه می‌کنند.
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: «رهبران ایران از تروریسم در منطقه پشتیبانی مالی می‌کنند...آن‌ها میلیاردها دلار از اموال ملت را به سرقت برده و صرف حمایت از تروریسم می‌کنند».
ترامپ درباره توافق هسته‌ای (برجام)نیز گفت: «توافق هسته‌ای پیروزی برای رهبران ایران بود».
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای استراتژیک میان آمریکا، کشورهای خلیج، اردن و مصر خبر داد.
دونالد ترامپ با تاکید بر اینکه آمریکا «استقلال و آزادی را حمایت و همه انواع دیکتاتوری را محکوم می‌کند»، گفت: «سیاست جدید ما در خاورمیانه آغاز یک تغییر تاریخی خواهد بود».
ترامپ از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که ایرانی‌ها پیش از دیدار با او، گزینه‌ای غیر از تغییر رفتار پیش‌ رو ندارد.او گفت: «تا زمانی که روششان را تغییر ندهند با آن‌ها دیدار نمی‌کنم.باور دارم گزینه‌ای در پیش رو ندارند.امیدواریم روابط خوبی با ایران داشته باشیم اما این امر در حال حاضر رخ نمی‌‌دهد».

دبی-العربیه.نت