به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۴۰۱

معلمان در تجمعات اعتراضی خود در ایران هشدار دادند که "آماده قیام" هستند

 

همزمان با روز جهانی کار، معلمان ایران در دهها شهر کشور تجمعات اعتراضی برپا کردند و در اغلب موارد با سرکوب پلیس و بازداشت توسط نیروهای امنیتی روبرو شدند. معلمان در تجمعات امروز خود خواستار آزادی همکاران زندانی خود شدند و بار دیگر در شعارهایشان مطالباتی از قبیل اجرای کامل قانون رتبه‌بندی مشاغل و همسان سازی حقوق بازنشستگان را تکرار کردند.


در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، اراک، اصفهان، مریوان، سقز، کرج، شیراز و تهران معلمان در برابر ساختمان های ادارات آموزش و پرورش و همچنین مجلس شورای اسلامی تجمعات اعتراضی برپاکردند و خواستار استعفای "وزیر بی لیاقت" آموزش و پرورش شدند یا خطاب به رؤسای قوای مقننه و اجرائیه هشدار دادند که" فرهنگیان و معلمان کشور آماده قیام" هستند.

علاوه بر اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان سازی حقوق بازنشستگان، توقف خصوصی سازی و تخصیص بودجۀ کافی به سرانۀ مدارس، معلمان معترض همچنین خواستار "بازگرداندن سرمایه های غارت شده صندوق ذخیره فرهنگیان" شدند.

بیست و چهار ساعت پیش از تجمعات سراسری امروز معلمان، شماری از فعالان صنفی فرهنگیان دستگیر و ده ها معلم دیگر احضار شدند. چهار تن از اعضای کانون صنفی معلمان، علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی دیروز توسط ماموران جمهوری اسلامی دستگیر شدند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در گزارشی تصریح نمود که ماموران امنیتی وسایل الکترونیکی شهرام حیدری یکی دیگر از فعالان صنفی را ضبط کرده و با خود برده‌اند. ده ها تن از معلمان و اعضای کانون‌های صنفی فرهنگیان همچنان در زندان به سر می برند.   

رادیو بین المللی فرانسه