به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۱۵، ۱۴۰۱

جبهه مقاومت ملی افغانستان «نخستین نشست مشورتی بزرگ» خود را برگذار کرد

احمد مسعود در تلاش ایجاد شورای عالی رهبری جبهه مقاومت ملی است-

جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، روز چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت، از برگذاری نخستین نشست مشورتی بزرگ با حضور سران احزاب و نمایندگان اقوام مختلف خبر داد.

این جبهه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این جلسه مشورتی آنلاین برگزار شد و موضوع آن، نظرخواهی از شرکت‌کنندگان در مورد تشکیل شورای عالی جبهه مقاومت ملی افغانستان بود.

در اطلاعیه جبهه مقاومت ملی آمده است: «با شخصيت‌هایی از تمام استان‌ها و همه اقوام، زبان‌ها و مذاهب، شامل تمامی اقشار محترم کشور اعم از احزاب و گروه‌هاى مختلف سياسى و مدنى و شخصيت‌هاى مستقل، مردان، زنان، بزرگان و جوانان از داخل كشور، کشورهای منطقه و کشورهای جهان، با در نظر گرفتن تعداد جمعیت هر استان، رایزنی شد.»

این اطلاعیه می‌افزاید که احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، ضمن شنیدن نظرها و قدردانی از شرکت‌کنندگان تاکید کرد که برگزاری این جلسات برای ایجاد یک شورای عالی رهبری جبهه مقاومت ملی افغانستان ادامه خواهد یافت.

یک منبع نزدیک به احمد مسعود، به ایندیپندنت فارسی گفت که این جلسه در ادامه تلاش‌های مسعود برای ایجاد یک چتر بزرگ تحت عنوان شورای عالی رهبری جبهه مقاومت ملی برگزار شد و اسامی شرکت‌کنندگان به دلیل مسائل امنیتی فاش نمی‌شود.

ایندپندنت فارسی 

به گفته این منبع، احمد مسعود در تلاش است تا جبهه مقاومت ملی را یک شورا که اعضای آن رهبران احزاب سیاسی، نمایندگان اقوام و نمایندگان استان‌های مختلف افغانستان باشد، رهبری کند و مسعود تاکید دارد که تصمیم‌‎گیری‌ها در جبهه مقاومت ملی در یک شورا با شرکت سران احزاب سیاسی و نمایندگان اقوام صورت بگیرد و به همین منظور، در جلسه آنلاینی که به‌تازگی برگزار شد، نمایندگانی از همه استان‌ها و اقوام افغانستان حضور داشتند.