به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۳۰، ۱۴۰۱

خانواده کشته شدگان و زندانیان را تنها نگذاریم

علت اصلی فقر و گرانی و فلاکت، نتیجهٔ چپاول‌گری و فساد گستردهٔ سیستماتیک حکومتی استبدادی است که راه و امکان تحرک اجتماعی سیاسی و اقتصادی را مسدود و فعالیت‌های مدنی را سرکوب کرده و شرایط هولناک علیه «منزلت انسانی» ایرانیان را تدارک دیده است.

به عنوان یک فعال مدنی حقوق بشری می‌گویم اعتراضات و حضور مردم در خیابان‌ها، حق قانونی و حقوق بشری ماست، و خیابان از آن مردم است پس از اعتصابات، تجمعات خیابانی مردم حمایت می‌کنم. رفتار خشونت‌آمیز و سرکوب‌گرانه حکومت قطعاً «تعرض» فاحش حکومت به حقوق اساسی و سلب‌نشدنی مردم است و حکومت جمهوری اسلامی حکومتی «متعرض» به حقوق ملت خود است که به دلیل رابطه حقوقی دولت و ملت در وضعیتی بدتر از حکومت «متجاوز» به سرزمین سایر ملت‌ها قرار می گیرد.

لذا از مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری می‌خواهم حکومت «متعرض» جمهوری اسلامی را چون حکومت «متجاوز» روسیه تحت فشار قرار داده و کشتار مردم در خیابان‌ها را محکوم نمایند و همراه با صدای مردم ایران باشند و اتخاذ هر رویکرد و اقدام به هر عملی را معطوف به خواست مردم ایران یعنی «گذار دموکراتیک» از حکومت ظلم و سرکوب نمایند.

با قلبی سرشاراز ایمان به پیروزی و سرنگونی ظلم و فساد، در کنار هم، با اتحاد و همبستگی و ایستادگی ملی در انواع اعتراضات و حضور در خیابان‌ و راه‌اندازی نافرمانی‌های مدنی جمعی را تدوام بخشیم هم خانواده‌های کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان و زندانیان را تنها نگذاریم.

نرگس محمدی

اینستاگرام نرگس محمدی