به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۰۳، ۱۴۰۲

"معامله شیطانی پروفسور سمیعی با یک جادوگر پیر در بیمارستان مغز"

kooche2.jpg


بی بی سی - شماری از ایرانیان معترض مقابل بیمارستانی که گفته می‌شود محل بستری کردن حسینعلی نیری در هانوفر بوده است، تجمع کردند. آنها شکایتی تنظیم کرده و از مقام‌های قضایی آلمان خواسته ‌اند او را به اتهام نقض حقوق بشر تحت تعقیب قرار دهند.

این بیمارستان خصوصی است که پیشتر محمود هاشمی‌شاهرودی، رئیس پیشین قوه قضائیه ایران، در آن بستری شده بود و ریاست آن به عهده دکتر مجید سمیعی است.

 سمیعی از سوی مخالفان حکومت متهم است که روابطی نزدیک با مقامات ایران دارد. در ایران در سال ۱۳۸۸ درمانگاهی به نام او نامگذاری شد. در سال ۱۳۹۵ هم جایزه‌ای از سوی حسن روحانی رئیس جمهور وقت ایران دریافت کرد.


دی ولت گزارش داده که او اواخر ماه قبلی میلادی وارد آلمان شده اما یک کمیته ایرانی آلمانی که پیگیری حضور احتمالی نیری در آلمان را دنبال می‌کند به بی‌بی‌سی فارسی گفته او ۲۷ ژوئن وارد آلمان شد.

مینا احدی فعال ایرانی به بی بی سی گفت او احتمالا ویزای ایتالیا را دریافت کرده بود و سپس با ویزای شینگن وارد آلمان شده است.

فولکر بک رئیس انجمن آلمان و اسرائیل و اولریکه بکر مدیر تحقیقات مجمع آزادی خاورمیانه در برلین از جمله افرادی بودند که پیگیری این پرونده را بر عهده داشتند.