به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۱۶، ۱۴۰۲

متا اعلام کرد: «تردز» شبکه اجتماعی و رقیب توییتر آغاز به فعالیت کرد

 

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، پلتفرم شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام، ساعاتی پس از فعالیت شبکه اجتماعی جدید «تردز» از جذب ۱۰ میلیون کاربر خبر داد. «تردز»، برنامه‌ای جدید است که در رقابت با توییتر از روز ششم ژوئیه فعالیت خود را آغاز کرده است. کشورهای اروپایی به دلیل قوانین سختگیرانه به منظور حفاظت از داده‌های شخصی کاربران، تاکنون از دسترسی به این شبکه جدید اجتماعی محروم بوده است. کاربران این شبکه اجتماعی جدید می‌توانند تا حداکثر ۵۰۰ حرف یا کاراکتر را در هر پست خود استفاده کنند.

شبکه اجتماعی تردز، بدون اجازه فعالیت در اتحادیه اروپا، در سراسر جهان فعال شد.

با وجود اینکه شهروندان ساکن اروپا از زمان آغاز به فعالیت شبکه اجتماعی «تردز» امکان دسترسی به این شبکه را نداشته‌اند، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا از عضویت حدود ۱۰ میلیون کاربر، طی نخستین ساعات فعالیت این شبکه اجتماعی خبر داده است.


تردز، نام اپلیکیشن جدیدی است که متا از روز ششم ژوئیه، به واسطه‌ی شبکه اجتماعی اینستاگرام، برای کاربران شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده است.


برای اتصال و عضویت در شبکه اجتماعی تردز، که از آن با عنوان رقیب توییتر نام برده می‌شود، کاربران باید از یک حساب کاربری در اینستاگرام استفاده نمایند.  


مارک زاکربرگ گفته است: شبکه اجتماعی تردز با هدف پیشی گرفتن از توییتر راه‌اندازی شده است؛ هر چند که از توییتر با عنوان یک رقیب «دوستانه» نام برده است.


در روزهای اخیر، توییتر امکان دسترسی کاربران به محتوای منتشر شده در این شبکه اجتماعی را محدود کرده است، موضوعی که بنا بر نظر کارشناسان می‌تواند کاربران ناراضی از توییتر را به سوی فعالیت در شبکه اجتماعی جدید «تردز» سوق دهد.


حدود دو ماه پیش، در ماه آوریل، اطلاعات درباره راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید از سوی متا، به منظور رقابت با توییتر افشا شد. در پی افشا این موضوع، نام‌های مختلفی از جمله «بارسلون» یا «پی۹۲» عنوان شده بود اما در نهایت شرکت متا، فعالیت شبکه جدید اجتماعی خود با نام «ترزد» را بطور رسمی اعلام کرد.


در اروپا، اپلیکیشن جدید، هنوز به دلیل مشکلات مربوط به قوانین سختگیرانه جمع‌آوری داده‌ها، قابل دسترسی نیست. اما، امکان دسترسی به این اپلیکیشن جدید، دست‌کم در ۱۰۰ کشور جهان، از ساعات اولیه آغاز فعالیت این شبکه اجتماعی مسیر شده است.


متا، برای اینکه بتواند رقیب توییتر را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا راه‌اندازی و فعال کند، باید محصول جدید خود را با قوانین موجود در این اتحادیه و قانون بازار دیجیتال، تطبیق دهد.