به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۱۳، ۱۴۰۳

ظریف کپی یزدی، قطب زاده و بنی‌صدر سال ۵۷ است

 

نیک‌آهنگ کوثر بعد از پوزش از چهارپایان از جلیلی و پزشکیان می گوید

 مناظره‌ها مشارکت را افزایش می‌دهند؟

nik.jpg


۶۰ درصد عدم مشارکت هم اعلام رژیم است و ممکن است درست نباشد

مشروعیت ساختار، نزد بخش قابل توجهی از مردم شکسته

تصویری از هواداران جلیلی!

مردم تمایلی به «رای دادن» ندارند

  

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی میدانی با نگاهی به عدم تمایل شهروندان به مشارکت در انتخابات نمایشی حکومت، نوشت که «خشم عمومی مردم» به دلیل سقوط اقتصاد ایران به پایین‌ترین سطح خود، و سرکوب خونین مخالفان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ «همچنان در حال جوشش است.» 

زنان ایران از حاشیه به متن آمده‌اند

  

نیره خادمی / اعتماد

گفت‌وگوی «اعتماد» با شیرین احمدنیا، دانشیار جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات مدیره انجمن جامعه شناسی ایران درباره موضع زنان در انتخابات اخیر ایران

قربانیان حمله هفتم اکتبر حماس، از ایران، سوریه و کره شمالی دست‌کم ۴ میلیارد دلار غرامت خواستند

از آنجایی که ایران به رای دادگاه‌های آمریکا عمل نمی‌کند، در صورت موفقیت این شکایت، از منبع اموال بلوکه شده ایران در آمریکا برای پرداخت غرامت استفاده خواهد شد.  ایندیپندنت فارسی

 

صحنه‌ای از حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل و پرچم جمهوری اسلامی-با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

بیش از ۱۲۵ عضو خانواده یا نزدیکان قربانیان حمله هفتم اکتبر حماس و آسیب‌دیدگان این حمله به اسرائیل روز دوشنبه از ایران، سوریه و کره شمالی شکایت کردند.

غرق اندوهم، اسماعیل وفا یغماپی

 

مناظره آخر پس از تحریم بزرگ؛ پزشکیان و جلیلی یکدیگر را بی‌اطلاع و بی‌کفایت خواندند

 

در دومین و آخرین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، دو نامزد راه‌یافته به دور دوم رای‌گیری برای تعیین جانشین ابراهیم رئیسی که روز سه‌شنبه ۱۲ تیر با موضوع اقتصاد برگزار شد، آنان بارها یکدیگر را به نداشتن تخصص، اطلاعات و دانش اولیه، بی‌برنامگی و دادن وعده‌های دروغین متهم کردند.

پزشکیان سردار سلیمانی را به موی دماغ تشبیه کرد!

  در یکی از لحظات مناظره اول، پزشکیان جمله ای در مورد سردار سلیمانی گفت که با واکنش هایی همراه شد.

:::

شبی که غرور رونالدو داشت به قیمت حذف پرتغال از جام ملت‌های اروپا تمام می‌شد

 پرتغال سرانجام توانست در ضربات پنالتی از سد اسلوونی عبور کند


کریستیانو رونالدو در مسابقه پرتغال و اسلوونی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴‌

نمایش کریستیانو رونالدو با سروصدا به فرانکفورت رسید، و ناامید نکرد. خب، مگر اینکه یک هوادار شکارچی سلفی باشید که فریاد می‌زند «آرررره». [اشاره به siuuuu که رونالدو در شادی پس از گل می‌گوید]

صعود موفقیت‌آمیز پرتغال در ضربات پنالتی مقابل اسلوونی برای رزرو قرار ملاقات با فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی به حساب داستان رستگاری رونالدو گذاشته خواهد شد، اما پس از شبی که او نهایت تلاشش را کرد تا کل مسابقه را به خود اختصاص دهد؛ این ابرستاره کهنه‌کار، با اشک‌هایی که بین دو نیمه ریخت، راستش را بخواهید سزاوارش نیست.

سه‌شنبه، تیر ۱۲، ۱۴۰۳

نشانه‌های سقوط از زمین و زمان می‌جوشد! بیژن اشتری

  

تو که خود در کار برانداختن خویشی چه نیازی به برانداز داری؟

نشانه‌های سقوط از زمین و زمان می‌جوشد، اما حاکمان چشم بر همه این‌ها بسته‌اند و خورشید را انکار می‌کنند. تن حاکمیت همچون بیمار رو به موتی ‌است که با دستگاه تنفس مصنوعی زنده است. حضرات گمان می‌کنند تا ابد می‌توان این بیمار عملا مرده را زنده نگهداشت. خودشان جملگی تیشه به دست گرفته‌اند و به پایه های نظام مقدسشان ضربه می‌زنند. همگی‌شان در یک موقعیت گروتسک اسلامی گیر افتاده‌اند.

مرحله دوم انتخابات؛ نه به «رأی‌درمانی رژیم استبدادی»

 

دویچه‌وله: در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی اعلام کرده‌اند که در مرحله دوم نیز شرکت نخواهند کرد. اسماعیل بخشی، فعال کارگری و صدیقه وسمقی، قرآن‌پژوه از این جمله‌اند.

کاریکاتور ازمانا نیستانی / ایران وایر

 کدوم مخالف؟‎ 

نامه ۹ زندانی زن: در انتخابات شرکت نمی‌کنیم!

  

۹ زندانی زن سیاسی که خود را «زنان چپ محبوس در زندان اوین» خوانده‌اند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «بدیهی است که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده و نمی‌کنیم.»

جزییات قتل راضیه رحمانی توسط نیروی انتطامی

  

بهاره شبانکارئیان / روزنامه اعتماد

توضیح «اعتماد»: سوم تیر ماه جاری رسانه‌ها نوشتند که دختری جوان به نام «راضیه رحمانی» اهل روستای گویژه در شهرستان نورآباد استان لرستان با شلیک یکی از ماموران نیروی انتظامی جان باخت. «اعتماد» برای صحت خبر و دسترسی به جزییات بیشتر این حادثه را پیگیری کرده و با چند منبع آگاه و یکی از بستگان این دختر جوان صحبت کرده است. این افراد می‌گویند که برخلاف آنچه خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند مدعی‌اند راضیه ۲۴ سال داشته و ماموران نیروی انتظامی بدون حکم قضایی وارد خانه آنها شده‌اند و به سمت این دختر جوان شلیک کرده‌اند...

حقه‌های انتخاباتی جمهوری اسلامی، س. حمیدی

 

حکومت انتظار داشت تا گروه‌هایی از هنرمندان و ورزشکاران، دست کم راه مماشات با نامزد اصلاح‌طلبان را در پیش بگیرند. نیروهایی از اصلاح‌طلبان نیز نهایت تلاش خود را در این خصوص به عمل آوردند، ولی رشد عمومی جنبش "زن زندگی آزادی" تمامی راهکارهای تسلیم به حکومت را مسدود نموده‌است. مدیران دولتی با تمامی این دوز و کلک‌ها سرآخر از کشاندن توده‌های عادی مردم به پای صندوق رأی بازماندند و بیش از شصت در صدِ مردم آگاهانه و دانسته از حضور در این انتخابات نمایشی سر باز زدند. پیداست که تابآوری جنبش مردمی مهسا، حکومت را به وحشت می‌اندازد. جنبشی که براندازی تام و تمام ساختار جمهوری اسلامی را به پیش می‌برد، بدون آن‌که به نمونه‌هایی سنتی و وارفته از حکومت، اعتنایی به عمل آورد.

دوشنبه، تیر ۱۱، ۱۴۰۳

مادر محمد حسن ترکمان: مرا به رسمیت نشناختید، شما را به رسمیت نمی‌شناسم

 

کاملیا سجادیان، مادر محمد حسن ترکمان، از جان‌باختگان اعتراضات زن‌زندگی‌آزادی

پس از دو سال، دادخواهی و فریاد بی‌وقفه‌ی من و دیگر خانواده‌های دادخواه، نه تنها کسی پیگیری نکرد، بلکه دیواری بلند هم به دورمان کشیده و گویی که ما جزو ملیت ایران و این کشور نبوده و نیستیم.

ما آیت‌الله خمینی را تجربه کردیم، شما ما را از جلیلی می‌ترسانید؟

 ما مگر بزرگتر از جلیلی یا طالبان نداشتیم؟

ma.jpg



توانا - بخش‌هایی از سخنان مصطفی مهرآیین جامعه‌شناس در
 مناظره با بیژن عبدالکریمی درخصوص مشارکت یا تحریم
انتخابات: «می‌گویند ازجلیلی می‌ترسیم ایشون طالبان هستند...

راست افراطی به نخستین حزب سیاسی در مجلس ملی فرانسه تبدیل شد

 

با مشارکت ٧۰ درصد رأی‌دهندگان بر اساس نخستین برآوردها حزب راست افراطی "اجتماع ملی" با کسب ٣٤ درصد آراء در نخستین دور انتخابات پارلمانی فرانسه به نخستین حزب سیاسی این کشور تبدیل شد بی آنکه هنوز اکثریت مطلق کرسی‌های مجلس را برای تشکیل دولت جدید به دست آورد. نرخ مشارکت در این انتخابات بسیار بالا و طی دهه‌های گذشته بی سابقه اعلام شده است. بر اساس برآوردها ٧۰ درصد رأی‌دهندگان فرانسوی در دور اول انتخابات مجلس ملی فرانسه شرکت جستند.

رسوایی جمهوری اسلامی در آمارسازی انتخابات؟

 توانا - کاربران شبکه مجازی ایکس به نتایج جالبی در مورد نتایج انتخابات و آرای اعلام شده دست یافتند! اعداد اعلام شده همگی مضربی از عدد ۳ می‌باشند!

به زبان ساده: احتمال اینکه تعداد آرا برای هر چهار کاندید و آرای باطله، همگی مضربی از ۳ باشد، برابر با ۱ در ۲۴۳ است یعنی ۴ هزارم. این احتمال بسیار کم است و وقوع چنین حالتی به صورت تصادفی تقریباً غیرممکن است. این وضعیت بسیار غیرعادی است و نشانگر تقلب و دستکاری در آرا می‌باشد.

جلیلی رییس‌جمهور نشده، کابینه‌اش بیرون آمد؟

 ادعای کانال حکومتی انرژی نیوز! بترسید رای بدهید؟ صادق محصولی پس از ۲۰ سال دوباره کاندیدای وزارت نفت شد «مرتضی شاه میرزایی» وزیر نیروی دولت چهاردهم می‌شود؟ بازگشت «عبدالملکی» به وزارت کار!؟


جلیلی یا پزشکیان؟ کدام‌یک «مطیع‌تر» است و هزینه کمتری برای جمهوری‌اسلامی خواهد داشت؟

 

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران در حالی برگزار خواهد شد که دو نامزد با دیدگاه‌های کاملا متفاوت و متضاد در مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. سعید جلیلی، که او را با عنوان «نخ تسبیح حزب‌اللهی‌ها» می‌شناسند در طول سالها حضور در انتخابات‌های ریاست جمهوری به تجربیات فراوانی در این عرصه دست یافته و حالا بیش از همیشه در آستانه رسیدن به پاستور است.