به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مرداد ۰۷، ۱۴۰۳

کلیسای کاتولیک: نمایش شبیه «شام آخر» در المپیک توهین به مسیح است

 

گروهی از هنرمندان تراجنسیتی در یک نمایش ویدئویی طولانی، شخصیت‌های نقاشی «شام آخر» را که توسط لئوناردو داوینچی در اواسط قرن پانزدهم کشیده شده بود، مجسم کردند

نمایش گروهی از هنرمندان تراجنسیتی از نقاشی داوینچی «شام آخر» در افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس خشم گسترده‌ای را در میان کلیسای کاتولیک برانگیخت.

در افتتاحیه المپیک، روز جمعه، گروهی از هنرمندان تراجنسیتی در یک نمایش ویدئویی طولانی، شخصیت‌های نقاشی «شام آخر» را که توسط لئوناردو داوینچی در اواسط قرن پانزدهم کشیده شده بود، مجسم کردند.

در این نمایش، یک فرد تراجنسیتی که شخصیت عیسی مسیح را تجسم می‌کرد در حال رقصیدن، پریدن، خزیدن، تاب خوردن، برخی حرکات جنسی انجام داد که به گفته کلیسای کاتولیک هیچ ربطی به مذهب یا حتی به هنر و موسیقی نداشت.

از نظر کلیسای کاتولیک این نمایش حتی ربطی به مناسبت المپیک ورزشی نداشت که از بدو تأسیس نشان دهنده پیشرفت و تمدن بشریت است.

ماریو ماریشال، عضو پارلمان اروپا، در حساب کاربری خود در «ایکس»، پیامی را برای تمام مسیحیان جهان ارسال کرد و به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی نوشت: «به همه مسیحیان جهان که در حال تماشای پاریس 2024 هستند و از این تقلید شام آخر احساس توهین کردند، بدانید که این چهره فرانسه نیست، بلکه یک اقلیت چپ است که همیشه برای هر تحریکی حاضر است.»

این نمایش همچنین باعث خشم یونانی‌ها شد که افتخار ایجاد مفهوم المپیک را از زمان‌های قدیم به خود نسبت می‌دهند. یک کاربر در این باره نوشت: «وقتی روح و ایده المپیک می‌میرد.»

گفتنی است عصر جمعه سی و سومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس پایتخت فرانسه با برگزاری مراسمی عظیم بر روی رودخانه سن افتتاح شد.

العربیه فارسی