به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۲۱، ۱۴۰۳

رئیس سابق کنگره آمریکا خواستار تجدیدنظر بایدن در نامزدی‌اش برای انتخابات شد

 

 نانسی پیلوسی: بحث در مورد آینده سیاسی بایدن باید پس از اجلاس «ناتو» در واشینگتن، از سر گرفته شود

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، چهارشنبه 20 تیر، با اعلام ناگهانی این‌که از تصمیم جو بایدن برای ماندن در رقابت‌های ریاست جمهوری آتی آمریکا به‌طور کامل حمایت نمی‌کند، تعجب‌ها را درون حزب دموکرات برانگیخت.


نانسی پیلوسی که یکی از برجسته‌ترین اعضای حزب رئیس ‌جمهوری 81 ساله آمریکا، گفت که این تصمیم بر عهده او [جو بایدن] است و «وقت رو به پایان است». وی افزود: «به بایدن پیشنهاد می‌کنم که در تصمیم خود برای ماندن در انتخابات آتی ریاست‌ جمهوری ایالات متحده تجدیدنظر کند.»


رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، همچنین در برنامه «مورنینگ جو» ادامه داد: «این به رئیس جمهوری آمریکا بستگی دارد که تصمیم بگیرد که آیا او نامزد شود یا خیر. همه ما او را تشویق می‌کنیم که این تصمیم را بگیرد. چرا که زمان در حال اتمام است. من از او می‌خواهم که هر چه او تصمیم می‌گیرد را انجام بدهد. هر تصمیمی بگیرد، با او خواهیم بود.»


پیلوسی افزود: «بحث در مورد آینده سیاسی بایدن باید پس از اجلاس «ناتو» از سر گرفته شود».


بایدن روز سه‌شنبه، در واشینگتن از سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» برای شرکت در اجلاس سالانه‌ سران استقبال کرد. این اجلاس به رئیس ‌جمهوری دموکرات آمریکا یک پلتفرمی بین‌المللی می‌دهد تا متحدان خود را در داخل و خارج متقاعد سازد که هنوز توانایی رهبری را دارد.


از دیگر سو، نمایندگان حزب دموکرات تایید کرده‌اند که کمک‌کنندگان عمده آمریکایی نگرانی‌های جدی خود را در مورد توانایی‌های بایدن برای تصدی مجدد پست ریاست جمهوری ابراز کرده‌اند.


نگرانی‌ها در کاخ سفید از پیامدهای عملکرد ضعیف بایدن در مناظره ریاست ‌جمهوری او با ترامپ که اواخر ماه گذشته برگزار شد، در حالی افزایش یافته که پرسش‌هایی در مورد آمادگی ذهنی و توانایی او برای برنده شدن در دوره‌ای دیگر مطرح شده است.


در عین حال اما جو بایدن در این باره تصریح کرده است که خروج از رقابت‌های انتخاباتی 2024 را «کاملاً رد می‌کند» و در گفت‌وگو با شبکه «ای بی سی نیوز» تأیید کرد که می‌تواند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را در انتخابات 5 نوامبر این کشور شکست دهد.

العربیه فارسی