به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۰۶، ۱۴۰۳

ترامپ: خروج از برجام بهترین کاری بود که برای اسرائیل انجام دادم

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درجریان سفر به آمریکا با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دیدار کرد. ترامپ در این دیدار به خبرنگاران گفت خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با حکومت ایران بهترین کاری بود که برای اسرائیل انجام دادم.

به گزارش «سی بی اس» نتانیاهو، پس از دیدار با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری به اقامتگاه ترامپ در مارآلاگو در فلوریدا رفت. ترامپ پیش از جلسه خصوصی با نتانیاهو به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و با انتقاد از دولت کنونی آمریکا گفت اکنون بیش از هر زمان دیگری به جنگ جهانی سوم نزدیک هستیم.

او همچنین درباره خروج از «برجام» گفت این کار شاید بهترین کاری بود که برای اسرائیل انجام داده است، او همچنین از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم دفاع کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ادعا کرد اگر در انتخابات سال ۲۰۲۰ به پیروزی می‌رسید می‌توانست در یک هفته با حکومت ایران به توافقی برسد که همه طرف‌ها را خشنود سازد و موجب شرایط بهتری در خاورمیانه شود.

ترامپ همچنین گفت که حکومت ایران پس از اعمال تحریم‌ها در سال ۲۰۱۸ پولی در بساط نداشت زیرا کسی نفت ایران را نمی‌خرید اما اکنون ثروتمند شده است.

این اولین دیدار نتانیاهو و ترامپ پس از چهارسال بود، ترامپ و نتانیاهو آخرین بار سپتامبر ۲۰۲۰ در کاخ سفید در جریان امضای پیمان عادی سازی روابط دیپلماتیک بین اسرائیل، بحرین و امارات متحده عربی موسوم به پیمان ابراهیم با یکدیگر ملاقات کرده بودند. درحالی که پس از آن نتانیاهو از پذیرش ادعای ترامپ درباره «تقلب در انتخابات ۲۰۲۰» خودداری کرد، ترامپ در سالهای اخیر بارها از نتانیاهو انتقاد کرده و همچنین رهبری عملیات نظامی در غزه را ناکارآمد خوانده بود.

العربیه فارسی