به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۰۴، ۱۴۰۳

کامران شیخه زندانی سنی‌مذهب در زندان ارومیه اعدام شد

 

سحرگاه امروز پنجشنبه چهارم مردادماه، حکم اعدام کامران شیخه، زندانی سنی مذهب پس از تحمل بیش از چهارده سال حبس، در زندان ارومیه به اجرا در آمد. او در یک پرونده مشترک با شش زندانی سنی مذهب دیگر به اعدام محکوم شده و به عنوان آخرین متهم به چوبه دار آویخته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، این زندانی سنی مذهب روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام از زندان مهاباد به زندان ارومیه منتقل شده بود.

قاسم آبسته، ایوب کریمی، داوود عبدالهی و فرهاد سلیمی، دیگر زندانیان سنی مذهبی که در پرونده ای مشترک با آقای شیخه به اعدام محکوم شده بودند، به ترتیب در تاریخ های چهاردهم آبان ماه، هشتم آذرماه، دوازدهم دی ماه و سوم بهمن ماه سال گذشته، در زندان قزلحصار کرج به چوبه دار آویخته شدند. همچنین انور خضری و خسرو بشارت، دیگر زندانیان سنی مذهب این پرونده، در تاریخ های دوازدهم و بیست و ششم اردیبهشت ماه امسال در این زندان اعدام شد.

در مهرماه سال ۱۳۸۷ ماموستا «عبدالرحیم تینا» توسط افراد ناشناس کشته شد. آقای شیخه به همراه شش شهروند سنی مذهب دیگر از بابت این پرونده مشترک بازداشت شدند.

این افراد توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اعدام محکوم شدند. این حکم در دیوان عالی کشور توسط قاضی علی رازینی نقض شد.

پرونده آنها جهت بررسی مجدد به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع و قاضی ابوالقاسم صلواتی مجددا حکم اعدام برای این افراد را صادر کرد. پرونده مذکور بار دیگر جهت بررسی به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی ارجاع شد.

نهایتا در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۹۸، شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور، حکم اعدام انور خضری، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، قاسم آبسته، خسرو بشارت، ایوب کریمی و داوود عبدالهی، هفت زندانی سنی مذهب را تایید کرد.