به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۳۰، ۱۴۰۳

ماه عسل مسعود پزشکیان با حاکمیت تمام شد!

 

ماه عسل پزشکیان در حالی که هنوز دولتش مستقر نشده با حاکمیت تمام شد. روزنامه‌های اصول‌گرا شمشیر را برای مسعود پزشکیان، محمدجواد ظریف و شورای راهبری دولت جدید از رو بستند.

اظهارات محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم، درباره انتخاب کابینه پزشکیان و اعلام اسامی شورای راهبردی طی روزهای گذشته باعث شد تا روزنامه‌های کیهان، همشهری و فرهیختگان تیتر و عکس صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص دهند.

کیهان تیتر زد: پزشکیان در محاصره «زاویه‌دارها» و «محکومان امنیتی».
کیهان در تیتر یک خود اطرافیان و افراد شورای راهبری پزشکیان را آدم‌های «زاویه‌دار» و «محکومان امنیتی» خوانده و در تیتر دیگری از پزشکیان پرسیده آیا دولت را به ظریف اجاره داده است؟

فرهیختگان این موضوع را مطرح کرده که «فرآیند فعلی انتخاب کابینه می‌تواند چه آسیب‌هایی برای مسعود پزشکیان داشته باشد» و خواستار «صیانت» از تصویر رئیس‌جمهور شده است.

همشهری هم با اشاره به اینکه «حرف‌های ظریف درباره انتخاب وزرا مخالف وعده‌های پزشکیان است» تیتر «خلاف جهت» را انتخاب کرده است.

شب گذشته هم مالک شریعتی از کمپین زاکانی - که تا آخر نماند - در برنامه خبری صداوسیما اعضای شورای راهبری را کسانی خواند که قانون اساسی را قبول ندارند.

همچنین اکانت‌های سایبری متعلق به نهادهای امنیتی در حال تولید محتوا درباره سیاست «تبعیض مثبت» شورای راهبری در انتخاب وزرا هستند.

ایران امروز