به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۱۰، ۱۴۰۳

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران کشته شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد ۱۰مرداد در اطلاعیه‌ای نوشت: «آقای دکتر اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، دراثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

بر‌اساس گزارش‌ها، حمله منجر به کشته شدن رییس دفتر سیاسی حماس، ساعت ۲ صبح روی داده است.

سپاه پاسداران گفته علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

گروه حماس نیز در بیانیه‌ای نوشته «رهبر سیاسی حنبش حماس، دراثر حمله هوایی اسراییل» کشته شده است.

«موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، بامداد چهارشنبه در واکنش به کشته شدن هنیه گفت که این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در اولین واکنش مقامات اسراییل به کشته شدن هنیه، «آمیهای بن الیاهو»، وزیر میراث فرهنگی اسراییل گفته: «کشته شدن هنیه جهان را اندکی به‌جای بهتری تبدیل می‌کند.»

یک سخنگو کاخ سفید هم گفته ایالات متحده گزارش‌های مربوط به کشته شدن هنیه را دنبال می‌کند، اما از اظهار نظر فوری درباره آن خودداری کرد.

اسماعیل هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «مسعود پزشیکان» به ایران رفته بود.

او روز سه‌شنبه با مسعود پزشکیان در تهران دیدار کرده بود. او در این دیدار، پزشکیان را در جریان آخرین تحولات سیاسی و میدانی جنگ غزه قرار داد و از مواضع جمهوری اسلامی در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد.

اسماعیل هنیه همچنین در دیدار با «علی خامنه‌ای»، با اشاره به جنگ غزه که اکنون سیصد روز از آغاز آن می‌گذرد، تاکید کرده بود که این جنگ به «مرحله‌ای حساس و تاریخی» رسیده و نیروهای حماس «باید قهرمانی و پیروزی خود را تثبیت کنند.»

اسراییل پیش‌از این بارها اعلام کرده بود تمامی رهبران و اعضای حماس که در حمله تروریستی ۱۵مهر سال گذشته نقش داشتند، نابود خواهند شد.

جزئیات جدید از کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران

اطلاعات جدیدی از کشته شدن «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران منتشر شده که نشان می‌دهد او در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران با اصابت پرتابه‌ای از هوا کشته شده است.

فارس خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران در خبری اعلام کرد، کشته شدن اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ اتفاق افتاد.

بر اساس این خبر او که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به تهران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران و با اصابت پرتابه‌ای از هوا کشته شده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پیشتر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او  در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران کشته شدند.