به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مرداد ۰۵، ۱۴۰۳

عدم توجه دولت ایران به درخواست متخصصان برای تعطیلی «دو روز جهنمی»

 

در حالی که دمای هوا در روز پنج‌شنبه چهارم مرداد در استان‌‌های بوشهر و خوزستان به بالای 51 درجه و در پایتخت ایران به بالای 42 درجه رسید، دولت سیزدهم در آخرین روزهای کار خود درخواست متخصصان، کاربران رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌ها برای تعطیلی شنبه و یکشنبه را نادیده گرفت.


به گزارش «ایسنا»، ظهر پنج‌شنبه دمای هوا در تهران به 42 درجه رسید. این درحالی است که خبرگزاریهای ایران از افزایش دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در پایتخت، جنوب، شرق و بخش‌های وسیعی از مناطق مرکزی ایران خبر می‌دهند.


«خبرآنلاین» از صدور هشدار قرمز سازمان هواشناسی برای دو روز اول هفته آینده خبر داده بود، در همین حال قطع مکرر برق در تهران و شهرهای بزرگ همچنان ادامه دارد.


کاربران رسانه‌های اجتماعی روزهای شنبه و یکشنبه را «روزهای جهنمی» خوانده‌اند و از دولت خواسته‌اند تا با تعطیل کردن این دو روز خطر مرگ‌ و میر ناشی از گرمازدگی و شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش به ویژه در شهرهای جنوبی کشور را کاهش دهد.


وب‌سایت «تابناک» هم با عنوان «گرمای شنبه و یکشنبه قاتل مردم ایران» با اشاره به خطرات این دو روز برای مردم خبر داده است که موضوع تعطیلی این دو روز همچنان «در دست بررسی» است.


اداره هواشناسی تهران به مردم این استان هشدار داده است تا از تردد غیرضروری در چند روز آینده خودداری کنند. در همین حال گروهی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه سلامت از مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران که متخصص پزشکی است درخواست کرده‌اند تا از دولت بخواهد روزهای اول هفته آینده را تعطیل اعلام کند.

العربیه