به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۴، ۱۴۰۳

ترور نافرجام ترامپ در تجمع انتخاباتی پنسیلوانیا؛ فرد مهاجم کشته شد

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده و نامزد کنونی در انتخابات ریاست جمهوری، یکشنبه 24 تیر در تجمعی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، هدف سوءقصد با گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

بنا به گزارش‌ها، فرد مهاجم و یک نفر دیگر که در گردهمایی حضور داشت در این واقعه کشته شدند.

نیروهای محافظ و پلیس مخفی به محض شنیدن صدای تیراندازی او را از صحنه سخنرانی پایین برده و به بیمارستان منتقل کردند. سازمان اطلاعات آمریکا و سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده‌اند که حال رئيس‌جمهوری پیشین «خوب» است و بیمارستان را ترک کرده است.

«ای‌بی‌سی نیوز»، به نقل از یک منبع نوشته است عامل تیراندازی به ترامپ «احتمالا به تنهایی عمل کرده» و همدست نداشته است.

به گزاری خبرگزاری «سی‌ان‌ان»، فردی که سوء قصد به جان رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را داشت، 20 ساله و اهل منطقه پنسیلوانیا است.

یک بازپرس «اف‌بی‌آی» در نشست مطبوعاتی ضمن تایید این‌که حمله‌ به تجمع انتخاباتی ترامپ، سوءقصد علیه او بوده، گفت تاکنون روشن نیست این سوءقصد با چه انگیزه‌ای انجام شده است.

پلیس پنسیلوانیا با اشاره به اینکه «هویت دقیق عامل تیراندازی به ترامپ تاکنون مشخص نشده است» تایید کرد که تیراندازی به سوی ترامپ در تجمع انتخاباتی منجر به «کشته‌شدن یک نفر و مجروح شدن دو فرد دیگر شده است که هر سه مردان بالغ بودند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن این حمله گفت: «خشونت سیاسی در آمریکا جایی ندارد.»

روایت ترامپ از سوءقصد به جانش

ترامپ در شبکه اجتماعی «تروث»، نوشت: «گلوله‌ای به سمت من شلیک شد که قسمت بالایی گوش راستم را پاره کرد.»

او افزود: «بلافاصله متوجه شدم که اتفاقی افتاده و همان دم صدایی شبیه وزوز و شلیک شنیدم و حس کردم که گلوله، پوستم را می‌شکافد.»