به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، تیر ۱۹، ۱۴۰۳

بایدن و استارمر درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند

 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و کی‌ئر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا در اولین دیدار خود پس از آنکه حزب کارگر در بریتانیا به قدرت رسید درباره موضوعات مهم بین‌المللی از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند.


بر اساس اطلاعیه کاخ سفید در جریان سفر روز چهارشنبه دهم ژوئیه استارمر به واشینگتن، رهبران دو کشور درباره همکاری‌های بین‌المللی در موضوعاتی چون حمایت از اوکراین، دستیابی به آتش‌بس و توافق آزادی گروگان‌ها در غزه و همچنین تاکید بر عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفت‌وگو خواهند کرد.


بایدن و استارمر همچنین در مورد تقویت ائتلاف برای مقابله با تهدیدات حوثی‌های مورد حمایت حکومت ایران علیه کشتیرانی تجاری نیز گفت‌وگو خواهند کرد.


دیدار بایدن و استارمر در آستانه مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس «ناتو» صورت می‌گیرد. بایدن همچنین، روز پنج‌شنبه یازدهم ژوئیه در جریان نشست ناتو در واشینگتن میزبان ولودمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز خواهد بود.


کرین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید همچنین گفته است در نشست دوجانبه بایدن و استارمر درباره موضوعات دیگری از جمله حفاظت از فناوری‌های پیشرفته و پیشبرد راه‌حل‌هایی برای انرژی‌های پاک و تغییرات آب و هوایی نیز گفت‌وگو خواهد شد.

العربیه فارسی