به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۲۷، ۱۴۰۳

ایران ایفای نقش در طرح ترور دونالد ترامپ را تکذیب کرد

 

ایران روز چهارشنبه 27 تیر، اتهامات «مغرضانه» رسانه‌های آمریکایی درباره دخالت تهران در طرح ترور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده را به شدت رد کرد.


ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهار داشت که جمهوری اسلامی «هرگونه دخالت در حمله مسلحانه اخیر به ترامپ» را رد می‌کند. همچنین، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که برنامه تهران برای قتل نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «اتهاماتی بی‌اساس و مغرضانه» است.


شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، سه‌شنبه، به نقل از منابع آگاه گزارش داد که واشینگتن در هفته‌های اخیر اطلاعاتی از یک منبع اطلاعاتی درباره طرح ایران برای ترور ترامپ دریافت کرده است. یک مقام آمریکایی گفت که سرویس مخفی آمریکا به کارزار انتخاباتی ترامپ درباره افزایش این تهدیدات اطلاع داده است.


کاخ سفید از اظهارنظر خودداری کرد، اما گفت که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که عامل تیراندازی برای ترور ترامپ در روز شنبه، با شرکای خارجی یا آمریکایی همکاری داشته است. مقام‌های آمریکایی سال‌ها نگران انتقام‌جویی تهران از ترامپ به دلیل دستور او برای کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده «نیروی قدس» ایران در ژانویه 2020، هستند.


ادریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «برای سال‌ها تهدیدات ایران علیه مقام‌های سابق دولت ترامپ را پیگیری کرده‌ایم.» او افزود: «این تهدیدات ناشی از تمایل ایران برای انتقام‌جویی به دلیل قتل قاسم سلیمانی است. ما این مسئله را به عنوان یک اولویت بالای امنیت ملی و داخلی می‌دانیم.»


یک مقام آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفت که پس از آگاهی شورای امنیت ملی از افزایش تهدیدات، با سرویس مخفی آمریکا تماس گرفته شد که منابع و ظرفیت‌های خود را برای حفاظت از ترامپ افزایش دهد. این مقام افزود که کارزار انتخاباتی ترامپ نیز از تهدیدات افزایش‌یافته آگاه بوده است.


 اخبار العربیه