به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۸۹


      محبوبه کرمی به چهار سال حبس محکوم شد
 محبوبه کرمی، فعال حقوق بشر از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی، به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اتهامات خانم کرمی "عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور" و "نشر اکاذیب" عنوان شده است.
محبوبه کرمی در جلسه ی محاکمه ی خود تنها از اتهام "نشر اکاذیب" مبرا شده و برای عضویت در "مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" به تحمل دو سال حبس و به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور" نیز به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.
شایان ذکر است که مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش تر با صدور بیانیه های متعددی ضمن رد اتهامات وارده، این محکومیت ها را فاقد وجاهت، مصداق و زمینه حقوقی خوانده بود.
این فعال حقوق بشر در گفتگویی ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از اتهامات وارده را نمی پذیرد گفت: "من و وکیل پرونده ام در مدت قانونی به این حکم اعتراض خواهیم کرد.
محبوبه کرمی فعال سرشناس زنان، مسئول سابق کمیته ی زنان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بوده است که در یورش سازمان یافته به فعالان حقوق بشر در 11 اسفند ماه بازداشت شد، وی در طی دوران بازداشت شش ماهه که 80 روز از آن را در بند 2 - الف زندان اوین بسر برده از بیماری روحی و جسمی به شدت رنج برده است.