به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۸۹

نامه همسر سارکوزی به سکینه محمدی آشتیانی
این نامه در روزنامه لیبراسیون در ۲۴ آگوست منتشر شده است. روزنامه پرتیراژ لیبراسیون در ابتدای این نامه نوشته است که این نامه در قبال پیشنهاد مجله «اِل» و رسانه «قانون بازی» متعلق به هانری لوی ، فیلسوف شهیر فرانسوی نوشته شده است.


کارلا برونی، همسر رئیس جمهوری فرانسه، در قسمتی از نامه خود که زیر عنوان «نامه‌هایی برای نجات سکینه» در روزنامه لیبراسیون به چاپ رسیده است می‌نویسد:
«دردآور است، آن‌جا که بخواهم تصور کنم تو و چشمان پر درد و زجرت قرار است زنده در خاک و سنگسار شوند، آن‌جا که کرامت انسانی تو سنگسار می‌شود. آن‌جا که پیشانی تو، چشمان تو و روح پر درد تو قرار است هدف سنگ‌های جهالت قرار گیرد… در صبح دمی، شاید ! و این کابوسی است نفرت انگیز! چگونه ممکن است در برابر این حکم سکوت کرد؟ حکمی که نه تنها تو را، که تمام زنان را، که تمام کودکان را و تمام کسانی را که صاحب احساسات و کرامت انسانی هستند را هدف قرار می‌دهد. چرا باید با ریختن خون تو فرزندانی را از مادر جدا کنند؟ چون زنده هستی، عشق می‌ورزی، یک زن و یک ایرانی هستی؟ سال‌های سال، اعدام بخشی از قوانین حاکم بر دیار من، فرانسه بوده است، اما من اکنون به این‌که یک فرانسوی هستم افتخار کرده و خواهم کرد، چرا که دیر زمانی است قانون «اعدام» در آن منسوخ و از بین رفته است.
تمدن ایران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تمدن‌های این کره خاکی است، پس چگونه ممکن است وارثان این تمدن بزرگ، به اعتبار و قدمت این تمدن چند هزار ساله بی‌وفائی کنند‌؟»
در فرانسه امضای فراخوان لغو حکم اعدام "سکینه محمدی آشتیانی" ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، "ژاک شیراک" رئیس جمهوری سابق فرانسه نیز امروز این فراخوان را امضاء کرد و خواستارلغو حکم خانم آشتیانی و آزادی وی گردید