به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۲۸، ۱۳۹۲

آنگ سان سوچي، رهبر ميانمار در استراليا


احترام به صلح و دموكراسي

آنگ سان سوچي، رهبر 68 ساله، دموكراسي‌خواه ميانمار و برنده جايزه صلح نوبل در جريان سفرش به استراليا و در جمع حضار در دانشگاه موناش در ملبورن گفت كه مردم اين كشور بايد ياد بگيرند به آنچه دارند، احترام بگذارند.
وي گفت: مي‌خواهم به كشورهايي چون ميانمار نگاهي بيندازيد و ببينيد كه ما در آستانه راه دستيابي به دموكراسي هستيم. شما فكر مي‌كنيد كه دموكراسي تنها براي شماست و شما مستحق آن هستيد اما

اين تنها يك تعبير است. ما نيازمند كمك و حمايت شما هستيم. سوچي با اعتراض به تحريم‌ها عليه ميانمار تاكيد كرد: گمان مي‌كنم كه محكوميت يك جامعه باعث افزايش نگراني‌ها و كشاندن مردم به سوي افراط‌گري مي‌شود. نخستين گام ايجاد قانون است. اگر مردم احساس كنند كه تهديد مي‌شوند، نمي‌توان از آنها انتظار داشت كه آرام باشند و براي حل اختلافات به يافتن راه چاره بپردازند. رهبر دموكراسي‌خواهان ميانمار با اشاره به مبارزات خود بر ضد حاكمان نظامي كشورش كه به 15 سال محروميت وي از آزادي منجر شده بود، گفت: مبارزه با تبعيض ادامه راه مبارزات ما براي رهايي يافتن از بيم و هراس است. آنگ سان سوچي كه سفير مبارزه با ايدز سازمان ملل متحد نيز است با تاكيد بر اينكه مبتلايان به ايدز قرباني تبعيض هستند خواستار پايان دادن به ترس و هراس از بيماران مبتلا به ايدز شد.