به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۲

گفت و شنود

بشین و پاشو ! از زبان کیهان شریعتمداری 
گفت: چه‌خبر؟!
گفتم: جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته است اگه ایران توافق ژنو را نقض کند گزینه نظامی روی میز خواهد بود!

گفت: یعنی توافق ژنو تا این اندازه‌ به نفع آمریکاست که اگر گوشه آن از سوی ایران سائیده شود، علیه کشورمان دست به حمله نظامی خواهد زد؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! پس چرا بعضی‌ها هنوز هم توافقنامه ژنو را یک دستاورد بزرگ! معرفی می‌کنند؟!
گفت: البته، روحانی و ظریف پاسخ محکمی به جان‌کری داده و گفته‌اند اولا؛  از تهدید نمی‌ترسیم و ثانیا؛ تفسیر آمریکا از توافقنامه ژنو را قبول نداریم.
گفتم: پس این روزنامه‌های زنجیره‌ای و متحدان اصلاح‌طلب دولت چه می‌گویند؟!...
گفت: مگر نمی‌بینی مدتی است که لب و لوچه‌شان آویزان است!
گفتم: ایول!... یارو می‌گفت؛ دیدم شاعر میگه «برخیز و مخور غم جهان گذران»  اما  وقتی بلند شدم، دیدم میگه؛ «بنشین و دمی به شادمانی گذران»!