شریل سندبرگ یکی از موفق ترین زنان آمریکایی به شمار می‌آید. او را پس از «مارک زاکربرک»، نفر دوم فیس بوک می‌دانند. شریل سندبرگ از فعالان حقوق زنان هم هست. سال گذشته کتابی از او با موضوع زنان، کار و میل به رهبری منتشر شد. کتابی که فعالیت او را در رابطه با تقویت اعتماد به نفس حضور زنان در اجتماع نشان می‌داد و خیلی زود در فهرست پرفروش‌ترین‌ها جای گرفت. 

حالا او از احساسش نسبت به صفحه آزای‌های یواشکی حرف می‌زند. سندبرگ در گفت وگو با خبرنگار «فورچون» (Fortune) با اشاره به تصاویر پست شده توسط زنان ایرانی که در اماکن عمومی ایران حجاب از سر برداشته‌اند و به حجاب اجباری اعتراض می‌کنند، از صفحه آزادی ‌های یواشکی به عنوان محبوب ترین صفحه فیس بوکی خودش یاد می‌کند و می‌گوید: «زنان ایرانی با راه اندازی این صفحه صدایشان رابه گوش دنیا رساندند.»

سندبرگ در مصاحبه‌هایش از یکی از عکس‌های این صفحه صحبت کرده که او را بسیار تحت تاتیر قرار داده است. این عکس تصویر مادربزرگ، مادر و نوه‌ای است که هر سه روسری از سر برداشته‌اند. 

«مسیح علی‌نژاد»، روزنامه نگار ایرانی مقيم لندن، ایده اولیه این صفحه را در فیس بوک شخصی‌اش مطرح کرد و بعد صفحه آزادی‌های یواشکی را راه اندازی کرد. او به تازگی ایمیلی از سوی شریل سندبرگ دریافت کرده است. سندبرگ در این ایمیل به خاطر راه‌اندازی این صفحه به مسیح علی‌نژاد تبریک گفته و نوشته است: «وقتی می‌بینم زنان قدرتمند ایرانی با هم‌بستگی، ریسک می‌کنند و با عکس‌هایی که می‌فرستند، به حجاب اجباری اعتراض می‌کنند، به کار در فیس بوک دلگرم می‌شوم.»

مسیح علی نژاد پس از راه اندازی این صفحه بارها از سوی اصول‌گرایان و حامیان حکومت تهدید شده، خانواده‌اش از سوی یک شبکه تلویزیونی محلی وابسته به تلویزیون دولتی ایران برای مصاحبه علیه او مورد فشار قرار گرفته‌اند و حتی تلویزیون ایران در اقدامی غیر منتظره، خبری ساختگی درباره تجاوزر به او مقابل چشم فرزندش منتشر کرد.

حمايت روزنامه نگاران ايرانى
تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران در گزارشی ادعا کرده بود که خانم علی‌نژاد پس از مصرف قرص‌های روان‌گردان، در خیابانی در شهر لندن مقابل چشمان فرزند خود مورد تجاوز گروهی قرار گرفته است.

این گزارش با واکنش مسیح علی‌نژاد و موج اعتراضات روزنامه‌نگارانی همراه شد که تاکید دارند تلویزیون حکومت ایران با انتشار این خبر دروغین در صدد انتقام از خانم علی‌نژاد به‌خاطر تلاش‌های او برای اطلاع‌رسانی است.

در واکنش به اين گزارش تلویزیون حکومت ایران ، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های جمهوری اسلامی، ده‌ها فعال رسانه‌ای در نامه‌ای خطاب به سازمان گزارشگران بدون مرز و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، خواستار اقدام این نهادهای بین‌المللی در دفاع از حقوق روزنامه‌نگاران ایرانی شدند.

در این نامه آمده بود كه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی «تبدیل به اهرم فشاری» علیه رسانه‌های مستقل شده و با «ایجاد مانع» بر سر راه روزنامه‌نگاران فارسی‌زبان در داخل و خارج از کشور از جریان آزاد اطلاعات جلوگیری می‌کند.

امضا‌کنندگان این نامه سپس با اشاره به تخریب شخصیت مسیح علی‌نژاد در گزارش تلویزیون حکومت ایران تاکید کرده‌اند که از سازمان گزارشگران بدون مرز و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران انتظار دارند «در نبود سازمان صنفی و سندیکایی روزنامه‌نگاران» در ایران و «عدم امکان طرح شکایت در دستگاه قضایی» از حقوق آنان در برابر «توهین و افترای مداوم رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی» دفاع کنند.

واكنش دستگاه قضائى
سخنگوی دستگاه قضائی ایران به کسانی که حجاب اجباری را رعایت نمی کنند توصیه کرد که "دست از این کارها بردارند، چرا که ناگزیر دستگاه های انتظامی و قضایی با آنها برخورد می کنند." 

محسنی اژه ای در نشست خبری هفتگی خود تلویحا به انتشار کلیپ ها و تصاویر زنان بدون روسری در صفحه آزادی های یواشکی در فضای مجازی اشاره کرد و از نیروی انتظامی خواست تا با جرایم مشهود برخورد کند و اجازه ندهد افراد معدودی فضای جامعه را بهم بزنند.

اژه ای پلیس را مخاطب قرار داد و گفت "پلیس وظیفه دارد کسانی را که به صورت باندی و گروهی و با برنامه ریزی اقدام به اینگونه جرایم می کنند، شناسایی، باندشان را کشف کند و از پلیس خواست تا از سیستمهای اطلاعاتی کمک بگیرد و این افراد را دستگیر کند."

اژه ای گفت زمانی کسی، بدون توجه به حجاب اسلامی، بی مبالاتی می کند، جرم مرتکب می شود که می تواند قاضی حکم شلاق بدهد یا جریمه. اما برخی به صورت گروهی و باندی این جرایم را مرتکب می شوند و می خواهند دهن کجی به نظام کنند. 

اژه ای گفت "این جرم، عنوان دیگری به جز بی حجابی پیدا می کند و جرم ساده نیست."
دبی، العربیه.نت فارسی