به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۲۷، ۱۳۹۳

ماجرای اسیدپاشی‌ در اصفهان

فراخوان تجمع مردم اصفهان در مقابل دادگستری 
از شایعه تا واقعیت
خبرگزاری ایسنا روز پنجشنبه گزارش داد یک زن جوان در اصفهان، در حالی که سوار خودرو بود، توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار با اسید مورد حمله قرار گرفت.

ایسنا می‌نویسد گرچه دلیل اصلی این حمله مشخص نشده است، اما از چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با محتوای تهدید زنان بد‌حجاب در اصفهان به اسیدپاشی منتشر می‌شود.
یک شاهد عینی به خبرگزاری ایسنا گفته است زنی که مورد حمله قرار گرفت، به اعتقاد او حجابی معمولی داشت و این چندمین موردی است که زنان در اصفهان توسط اسید مورد حمله قرار می‌گیرند.
مقامات اصفهان وعده داده‌اند عاملان این حمله بزودی شناسایی و معرفی خواهند شد؛ اما تاکنون عامل یا عاملان موارد اسیدپاشی قبلی به صورت زنان جوان اصفهانی شناسایی نشده‌اند.
بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، رعایت حجاب اسلامی در ایران برای همه بانون، مسلمان، غیرمسلمان، ایرانی یا خارجی، اجباری است و از جمله موارد عمده مورد مناقشه میان بخشی از جامعه زنان ایران با حکومت از انقلاب ۱۳۵۷ به این طرف بوده است. 
خبرگزاری ایسنا
جانشین رئیس پلیس: اسید پاشی بر روی ۴ زن در اصفهان
جانشین رئیس پلیس کشور گفت: ۴ زن در اصفهان مورد اسید پاشی قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیس، ‌ ایمنی و امنیتی درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص حادثه اسید پاشی در استان اصفهان و اینکه آیا این مساله ارتباطی به مقابله با بدحجابی دارد یا خیر، توضیح داد: درارتباط با حوادث اسید پاشی تاکنون ۴ مورد به اطلاع پلیس رسیده است که با توجه به اطلاعات اولیه و سرنخ‌هایی که به دست آمده امیدواریم با تلاش همکاران عوامل آن به زودی دستگیر شوند.
جانشین رئیس پلیس کشور با بیان اینکه افرادی که مورد هدف اسید پاشی قرار گرفته‌اند، متفاوت بوده‌اند، ادامه داد: این گونه نیست که این افرادی که قربانی اسید پاشی شده‌اند همگی جز یک دسته یا قشرخاص بوده باشند.
به گفته جانشین رئیس پلیس کشور هر ۴ قربانی ماجرای اسید پاشی در اصفهان زن بوده‌اند.
خبرگزاری ایلنا

"همسرم نه بدحجاب است، نه کسی با او خصومتی دارد"

خبرگزاری "ایسنا" با ۳ تن از زنانی که در روزهای اخیر قربانی اسیدپاشی شده‌اند و خانواده‌های آن‌ها گفت‌وگو کرده است.
ضل‌الله ‌کفیل، فرماندار اصفهان به این خبرگزاری گفت یکی از زنانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته، متاهل است و احتمال داده که "انگیزه‌های شخصی و خانوادگی" دلیل این اسیدپاشی باشد. اما همه‌ی قربانیان این احتمال را رد می‌کنند.



"انگیزه‌ی فردی" در میان نیست

"ندا-م" یکی از زنان جوانی است که در روزهای اخیر قربانی اسیدپاشی در اصفهان شده است. او ۲۷ ساله است، پدرش به خبرگزاری "ایسنا" گفت که دخترش ماشینش را گوشه‌ی خیابان پارک کرده بود تا جواب تلفنش را بدهد که دستی داخل ماشین آمده، روی او اسید ریخته و پس از آن مجرمان فرار کردند.
این زن جوان و خانواده‌اش تاکید دارند که هیچ‌کس با او خصومت شخصی نداشته و هیچ‌کس را نمی‌شناسند که بخواهد با "انگیزه‌ی فردی" مرتکب چنین جرمی علیه او شود.
پدر این زن جوان به "ایسنا" گفت که دخترش از ماشین پیاده و فریادزنان تقاضای کمک کرده، اما مردم نمی‌دانستند چطور باید به قربانی اسیدپاشی کمک کرد و تنها هراسان به اوژانس تلفن کردند.
پدر این قربانی اسیدپاشی گفت: «گناه ندا چه بوده است؟ هیچ‌کس تاکنون از دختر من کوچک‌ترین خلافی ندیده است، او همیشه آبرومندانه زندگی کرده و با هیچ‌کس خصومت شخصی نداشته است.»
"مریم –د" زن متاهل جوان دیگری است که وقتی عازم تهیه‌ی ملزومات جشن تولد پسر کوچکش بود، پشت فرمان ماشین قربانی اسیدپاشی شد. او به "ایسنا" گفت: «نزدیک به ۲ لیتر اسید از شیشه پایین ماشین و سمت راننده به صورت و دست و پا و بدنم پاشیده شد.»
او می‌گوید پیش از این درباره‌ی این "اسیدپاشی زنجیره‌ای" در اصفهان چیزی نشنیده بود. این زن جوان گفت: «بدنم به شدت آسیب دیده است. یکی از قرنیه‌هایم را از دست دادم و باید پیوند قرنیه انجام دهم. بدنم به شدت آسیب دیده، چطور یک نفر با انسان چنین کاری انجام می‌دهد؟ آیا او هم انسان است؟»
این زن جوان از رفتار کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نیز انتقاد کرده که با او مثل یک "بیمار معمولی سوختگی" برخورد کردند و رسیدگی کافی نداشتند.
"همسرم نه بدحجاب است، نه کسی با او خصومتی دارد"
"سارا- ق" زن ۲۵ ساله متاهل دیگری است که قربانی اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان شده است. همسر او به "ایسنا" گفت که همسرش در حال بازگشت از مطب دندان‌پزشک بود که ناگهان کسی به او حمله‌ور و بر صورت و تنش اسید پاشیده است.
او به ایسنا گفت که همسرش مهاجمان را ندیده، اما احتمال می‌دهد که مهاجمان موتورسوار بودند. همسر این زن جوان می‌گوید:«برخلاف آن‌چه می‌گویند مهاجمان به زنان بدحجاب حمله می‌کنند، همسر من زنی مذهبی و باحجاب است. ما هرگونه احتمال انگیزه‌های با خصومت شخصی را نیز رد می‌کنیم.»
این زن جوان نیمی از صورت خود را کاملا از دست داده است و سوختگی صورت او "حیاتی" تلقی می‌شود.



 اسیدپاش های موتور سوار و بررسی دوربین های مداربسته و ترافیکی خیابان های اصفهان

سلامت نیوز : اسیدپاش های موتورسوار که به زنی پشت فرمان خودرویش حمله کردند، تحت تعقیب ویژه پلیس اصفهان قرار گرفتند. - به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران کارآگاهان با بررسی دوربین های مداربسته و ترافیکی خیابان های اصفهان و مشاهدات رهگذران به سرنخی از موتورسوارهای اسیدپاش رسیدند.شامگاه چهارشنبه 23 مهرماه سال جاری در خیابان مهرداد اصفهان اسیدپاشی هولناکی رخ داد و در آن زن جوانی هدف توطئه مهاجمانی موتورسوار قرار گرفت ...

آخرین خبر 

فراخوان تجمع مردم اصفهان در مقابل دادگستری 

مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی به صورت ۶ دختر در این شهر در برابر ساختمان دادگستری تجمع خواهند کرد.
بنا به گزارش سحام، پس از جنایت‌های اسدپاشی به زنان درچند هفته اخیر دراصفهان، که تعداد آن به گزارش ایسنا به ۶ قربانی رسیده و امنیت و آرامش را از زنان و دختران در اصفهان سلب کرده است، تعدادی از خانواده های اصفهانی و جمعی از مردم این شهر برای جلوگیری ازحوادث بیشتر دراین رابطه و بازگردان امنیت دختران و زنان‌شان درمحیط جامعه و همچنین همدردی با خانواده های قربانیان، در روز چهارشنبه ۱۳۹۳/۷/۳۰ ساعت ۱۰ صبح مقابل دادگستری اصفهان واقع درخیابان نیکبخت تجمع اعتراضی به دورازهرگونه جانبداری سیاسی برگزار خواهند کرد.