به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۳

دفاع از کوبانی وارد دومین ماه خود شد

شبه نظامیان کردی وارد دومین ماه دفاع از شهر کوبانی در شمال مرز سوریه شدند. پیکارجویان گروه سنی «دولت اسلامی» (داعش) سعی دارند کنترل این شهر را که به عین العرب نیز شهرت دارد، از دست شبه نظامیان کردی خارج کنند.

نیروهای کردی بیش از گذشته با نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا که مواضع داعش را بمباران می کنند، هماهنگ شده اند تا پیکارجویان افراطی را عقب برانند.
سازمان نظارت بر وضعیت حقوق بشر سوریه می گوید در جنگ یک ماه اخیر میان پیکارجویان داعش و شبه نظامیان کرد که از کوبانی دفاع می کنند، بیش از ۶۶۰ نفر کشته شدند.
این سازمان گفت ممکن است تعداد واقعی کشته شدگان به خاطر مخفی کردن شدید آمار تلفات از سوی دو طرف، دو برابر تعداد اعلام شده باشد.
آمریکا و شماری از کشورهای شریکش بمباران مواضع داعش در اطراف کوبانی را این هفته شدت بخشیدند.
ایالات متحده تصریح کرد که برای اولین بار با یک حزب سیاسی کردی سوریه ای مرتبط با شبه نظامیان کرد در ترکیه که واشنگتن و آنکارا هر دو آنها را تروریست می دانند، به طور مستقیم گفتگو کرده است.
یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت یک مقام ارشد آمریکایی با «حزب اتحاد دموکراتیک» در پاریس روز شنبه ملاقات کرد. این سخنگو گفت آن ملاقات به معنی هماهنگ کردن حملات آمریکا علیه پیکارجویان «دولت اسلامی» با این گروه از کردهای سوریه ای نیست.
جن ساکی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت ایالات متحده کاملا از ارتباط بین کردهای سوریه با «حزب کارگردان کردستان» (پ.کا.کا) که هنوز آمریکا آن را گروهی تروریستی می داند، آگاه است.
«حزب کارگردان کردستان» حملات متعددی را در داخل ترکیه انجام داده است. ترکیه پ.کا.کا را گروه تروریستی می داند و اخیرا نیز اقدام به بمباران هوایی مواضع آنها در جنوب ترکیه کرد.
صدای آمریکا