به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۰۳، ۱۳۹۳

نسرین ستوده بازداشت شد

رضا خندان، در صفحه فیس‌بوک خود خبر از بازداشت همسرش نسرین ستوده در ارتباط با تجمع امروز مردم در اعتراض به اسیدپاشی‌ در مقابل وزارت کشور داده است.

رضاخندان نوشته است: «امروز پس از پایان ساعت تحصن در مقابل کانون وکلا، نسرین به همراه دوستان و تنی چند از همکارانش جهت اعلام حمایت از زنان اسیدپاشی شده و اعتراض به عملکرد مسولین، به روبه‌روی وزارت کشور رفته بودند. زمان برگشت همه آنها را بازداشت و پس از گرفتن عکس و مدارک شناسایی ساعاتی بعد همگی آزاد شده‌اند. اما نسرین را بدون داشتن حکم قضایی به طور خودسرانه بازداشت کرده‌اند.»
او افزوده که وکلای دادگستری، گیتی پورفاضل، عباس جمالی و همچنین پیمان عارف و فرید روحانی جزو افرادی بودند که همراه نسرین ستوده بازداشت شدند اما ماموران پس از گرفتن عکس و مدارک شناسایی و در برخی موارد گرفتن تلفن جیبی، آنها را آزاد  کرده‌اند اما نسرین ستوده را در بازداشت نگه‌داشته‌اند.
همچینن، بر اساس خبرهای رسیده، تجمع مردم تهران در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان با برخورد یگان ویژه نیروی انتظامی روبه‌رو شد.
یکی از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان در توئیتر نوشته است: «تجمع در مقابل وزارت کشور تهران به زد و خورد و بازداشت چند تن از معترضین انجامیده است.»
به گفته همین خبرنگار به دلیل حضور نیروی انتظامی «تجمع منظم در برابر وزارت کشور شکل نگرفته اما تعداد کثیری از مردم در آن محل حضور دارند.»
از تهران خبر می‌رسد که یگان ویژه در محدوده وزارت کشور تا تقاطع ولیعصر حضور گسترده دارد. 
پیش‌تر علی‌اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران اعلام کرده بود: «فرمانداری تهران هیچ‌گونه مجوزی برای تجمع در مقابل وزارت کشور یا نهادهای دیگر را صادر نکرده است. بنابراین هرگونه تجمع که امروز (شنبه) برگزار شود خلاف قانون بوده و ما موظفیم که با این تجمع برخورد قانونی داشته باشیم.»
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران گفته است: «ما از اتفاقات اسیدپاشی در اصفهان ناراحت بودیم و آنها را محکوم می‌کنیم ولی نباید هیچگونه تجمعی در تهران بدون اخذ مجوز قانونی برگزار شود.»
در  روزهای گذشته، در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی درباره برگزاری تجمع در روز شنبه، مقابل وزارت کشور در اعتراض به اسیدپاشی اصفهان منتشر شده بود.