به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۳

نسرین ستوده در اعتراض به حکم دادگاه انتظامی در مقابل کانون وکلا تحصن می کند


تحصن نسرین ستوده در مقابل کانون وکلا


من اعتراض به این حکم را در خانه ام انجام خواهم داد. من طی روزهای آتی اعتراض خودم به این حکم را از طریق مدنی و تحصن در مقابل کانون وکلا آغاز خواهم کرد.

کسانی که حکم را صادر کرده اند بیایند و جوابگو باشند. وقتی اینطور آشکارا اقدام غیرقانونی می کنند و مستند حکم شان را رای دادگاه انقلاب قرار داده.
شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا، نسرین ستوده را به مدت سه سال از وکالت محروم کرده است. این حکم در شرایطی صادر شده که یک ماه پیش شعبه اول همین دادگاه، حکم به تبرئه او داده و با تعلیق پروانه وکالت این وکیل دادگستری هم موافقت نکرده بود. خانم ستوده می گوید که حکم شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا تحت فشار دادستانی صادر شده و این اولین بار است که در تاریح کانون وکلا، یک وکیل تحت فشار و از سوی دادگاه انتظامی وکلا از وکالت محروم می شود.



نسرین ستوده تحصن در مقابل خانه وکلا را به اعتراض و تجدید نظرخواهی بابت حکم صادره از سوی دادگاه انتظامی وکلا ترجیح می دهد و می گوید:
من قصد ندارم به این حکم اعتراض کنم و از وکلای خودم هم خواهش کرده ام اعتراض نکنند. به این دلیل که اگر من توسط همکاران خودم و در خانه خودم مورد ظلم قرار گرفته ام تظلم و دادخواهی از دادگاه انتظامی قضات که مرجع تجدید نظر و تحت اختیار عناصر تندرویی است که پیش از این در حق وکلا آرای نادرستی صادر کردهاند نخواهم کرد.

من اعتراض به این حکم را در خانه ام انجام خواهم داد. من طی روزهای آتی اعتراض خودم به این حکم را از طریق مدنی و تحصن در مقابل کانون وکلا آغاز خواهم کرد.

کسانی که حکم را صادر کرده اند بیایند و جوابگو باشند. وقتی اینطور آشکارا اقدام غیرقانونی می کنند و مستند حکم شان را رای دادگاه انقلاب قرار داده.



او می افزاید:
من در پرونده دادگاه انقلاب همیشه مدعی بوده ام و هنوز هم هستم که به خاطر انجام وظیفه حرفه ای ام یعنی وکالت و پایبندی به سوگند شرافتم، تحت تعقیب قرار گرفته ام.
یکی از مهم ترین دلایل ادعای من این است که دادیار دادسرا در همان موقع که من بازداشت شدم جزو اولین سئوالاتی که از من پرسید این بود که شما تا به حال چند پرونده سیاسی داشتید و نام موکلان چه بوده.
حداقل من انتظار داشتم همکاران من این را می دیدند و می پرسیدند برای چی از من سئوال شده؟
این تخلف است؛ برای چه کانون وکلا به این موضوع اعتراض نکرده و نگفته شما به مساله حرفه ای یک وکیل وارد می شوید. 
اینها مسائلی است که قضات دادگاه انتظامی دیدند و به روی خودشان آوردند؟
همچنان که سه سال من توی زندان بودم هیچ کدام صدای شان درنیامد، الان همکاران ما زندان هستند تازه بعد این همه سال رئیس کانون ناگهان با صدور حکم علیه من متوجه می شود و او هم درخواست رافت اسلامی برای شاخص ترین ترین وکلای این مملکت می کند؟
اینها همه جای سئوال دارد و سئوالاتی است که هیات مدیره کانون و دادگاه انتظامی وکلا باید به آنها جواب دهند.