به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۰۴، ۱۴۰۰

بازدید رئیسی از غسالخانه بهشت زهرا در اولین روز کابینه جدید

 ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، در اولین روز کاری دولتش پس از رای اعتماد به وزیران پیشنهادی، به غسالخانه بهشت زهرا رفته و با کارکنان کفن و دفن گورستان پایتخت دیدار کرده است.

با ادامه شیوع کرونا و مرگ روزانه صدها نفر در ایران، حجم کار گورستان‌ها بالا رفته و به گفته یکی از مقام‌ها آمار روزانه دفن در بهشت زهرا رکورد زده است.

تنها در روز چهارشنبه اعلام شد که ۶۶۵ نفر دیگر با ابتلا به کووید-19 درگذشته‌اند. آمار واقعی حدود دو برابر آمار رسمی برآورد می‌شود.

آقای رئیسی در دوران تبلیغات انتخاباتی برای برگزاری برنامه‌ای بدون رعایت محدودیت‌های کرونا مورد انتقاد بود. ماسک نزدن بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت او در جلسه رای اعتماد هم انتقادهای زیادی را به دنبال داشت.

معاون اول آقای رئیسی محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام است که واکسن برکت ساخت آن با وجود تبلیغات زیاد به اندازه وعده‌ها در دسترس قرار نگرفته و پس از ماه‌ها هنوز مستندات مربوط به ایمنی و کارایی آن منتشر نشده است.

بازدید آقای رئیسی از غسالخانه بهشت زهرا همراه با حضور او در آرامگاه آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر قبلی ایران انجام شد.

در تقویم رسمی ایران هفته نخست شهریور ماه به یادبود کشته شدن محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر وقت، در بمبگذاری سال ۱۳۶۰، "هفته دولت" نامیده می‌شود.

حضور در آرامگاه آیت‌الله خمینی یکی از مراسمی است که مقام‌های ارشد ایرانی در مناسبت‌های مختلف انجام می‌دهند.

آقای رئیسی در آرامگاه آیت‌الله خمینی گفت مقام‌های حکومت ایران به دنبال "خدمت منفعت‌گرایانه" یا "خدمت از سر نوعدوستی و انسان‌مدارانه" نیستند، بلکه "خدمت برای خدا است".

او گفت: "قبل از هر کس باید به خدا پاسخگو باشیم."

حسن خمینی، که میزبان ابراهیم رئیسی و وزیران او بود، گفت باید به دنبال "وحدت ملی" بود، اما این به معنی کنار گذاشتن اختلاف‌نظرها نیست.

آقای خمینی گفت: "هیچ نمی توانیم به جامعه ای برسیم که همه مثل هم فکر کنیم."

او، که از محل بودجه عمومی تشکیلاتی را برای ترویج دیدگاه‌های پدربزرگش اداره می‌کند، در انتخابات ریاست جمهوری قصد نامزدی داشت اما با نظر آیت الله خامنه‌ای از این کار منصرف شد.

بی بی سی  فارسی