به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۸۹

دیکتاتورها می روند:

معمر قذافی حاضر به کناره گیری از قدرت شد

برخی منابع آگاه لیبیایی اعلام کردند که «معمر قذافی»، رهبر این حکومت برای تضمین خروج خودش و خانواده‌اش از لیبی به شورای ملی موقت پناه برده است.
به گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط ـ‌چاپ لندن‌ـ، این منابع آگاه در بنغازی محل شورای موقت لیبی که اداره امور شهرها و مناطق آزاد شده را به‌عهده دارد، گفتند: «سرهنگ معمر قذافی، فردی را برای مذاکره با شورای ملی موقت به بنغازی فرستاده و اعلام کرده که آماده کناره‌گیری از قدرت و خروج از کشور است به شرط آن‌که سلامت او و فرزندانش تامین شود.» 
این منابع افزودند: «قذافی شرایط را این گونه تشریح کرده است که کنگره مردمی عمومی (پارلمان قذافی) برگذار شود و قذافی کناره‌گیری خود و تسلیم حاکمیت به شورای ملی را اعلام کند اما به شرط آن‌که سلامت او و خانواده و همچنین دارایی‌هایش تضمین شود.
این منابع در تماس با الشرق‌الاوسط گفتند: «از جمله شرایط قذافی این است که به او کمک شود به کشوری که قصد دارد برود و از پیگردش در خارج از کشور و تحویلش به دادگاه‌های بین‌المللی چشم‌پوشی شود.
منابع یاد شده از واکنش شورای ملی موقت خبری منتشر نکردند و فقط گفتند که تاکنون به درخواست قذافی پاسخ مثبت یا منفی داده نشده است، ولی افزودند که تمایل آنان اکنون مذاکره نکردن و رد هر گونه مذاکره‌ با قذافی تحت هر گونه شرایطی هستند.
برخی منابع نیز فاش کردند که قذافی اقدام به توزیع اسلحه و مهمات در میان جوانان هوادار خود در طرابلس کرده است و این جوانان برای ایجاد رعب و وحشت در ساکنان طرابلس و حتی خبرنگارانی که رژیم حاکم به پایتخت آورده در خیابان‌ها اقدام به شلیک گلوله کردند.