به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۹

کاهش ۷۲ هزار بشکه‌ای توليد روزانه نفت و عدم واريز
بيش از ۱۱ ميليارد دلار به حساب ذخيره ارزی

مجلس شورای اسلامی تخلفات وزارت نفت را به قوه قضاییه ارجاع داد
کميسيون انرژی مجلس پس از بررسی گزارش عملکرد ۹ ماهه وزارت نفت، تخلفات این وزارتخانه محمود احمدی‌نژاد را برای رسیدگی به قوه قضاييه فرستاد. کاهش ۷۲ هزار بشکه‌ای توليد روزانه نفت و عدم واريز بيش از ۱۱ ميليارد دلار به حساب ذخيره ارزی از جمله تخلفات وزارت نفت اعلام شده است. 
در گزارشی که روز سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی قرائت شد، به مواردی که تخلفات وزارت نفت از قانون بودجه سال ۸۹ اعلام شده اشاره و گفته شد که بيش از ۱۱ ميليارد دلار مازاد فروش نفت خام به حساب ذخيره ارزی کشور واريز نشده است.
به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، کميسيون انرژی مجلس پس از بررسی گزارشی که از عملکرد ۹ ماهه وزارت نفت تهيه کرده، ارسال تخلفات به قوه قضاييه را در میان نمایندگان مجلس به رای‌گيری گذاشت.
کاهش ۷۲ هزار بشکه‌ای توليد روزانه نفت در کشور و واريز نشدن بيش از ۱۱ ميليارد دلار مازاد فروش نفت خام به حساب ذخيره ارزی از جمله تخلفات وزارت نفت از قانون بودجه ۸۹ اعلام شده است.
در پايان رای‌گيری مجلس، با ۱۶۷ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماينده حاضر، تخلفات وزارت نفت بر اساس گزارش کميسيون انرژی برای رسيدگی به قوه قضاييه ارجاع شد.
کميسيون انرژی مجلس به استناد گزارش‌های نظارتی ديوان محاسبات گزارش ياد شده را تهيه کرده است.