به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۱۸، ۱۳۸۹

درگیری‌های پراکنده در تجمع‌های روز زن در تهران

در تهران ۹ زن و یک مرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند



به گزارش تارنمای کلمه، هم زمان با حضور چند صد نفر از معترضان در میدان مادر واقع در خیابان میرداماد تهران، حضور اتومبیل های یگان ویژه و همین طور خودروهای گشت اخلاق، عصر امروز در این میدان چشمگیر است.صدای بوق ممتد اتومبیل ها به نشانه اعتراض در این میدان و خیابان های منتهی به آن شنیده می شود.
این گزارش از خیایان میرداماد تهران خاطرنشان کرد "هم اکنون (ساعت ۱۷) چند صد نفر از معترضان در سکوت کامل در میدان مادر و همچنین خیابان میرداماد تا تقاطع شریعتی حضور دارند.از ابتدای خیابان میرداماد تا میدان مادر بیش از ده خودروی سیاه که روی آن نوشته شده یگان ویژه دیده می شود.علاوه بر این چند خودروی گشت اخلاقی نیروی انتظامی نیز در این مسیر دیده می شود که سرنشینان آن پلیس های زن هستند.استقرار گشت های اخلاقی و ارشاد در روز تجمع معترضان اتفاق تازه ای است."
براساس همین گزارش، بیشترین تجمع نیروهای گارد ویژه و نیروهای بسیج که لباس پلنگی بر تن دارند در اطراف محوطه اصلی میدان مادر، در کنار مجسمه نرگس عاشقان، ساخته زهرا رهنورد است. در خیابان مقابل میدان مادر نیز تعداد زیادی از خودروهای ون متعلق به نیروهای نیروی انتظامی استقرار یافته است.
نیروهای گارد و لباس شخصی از تشکیل هرگونه تجمع در این میدان و خیابان های منتهی به آن خودداری می کنند.

فیلم: بر خورد شدید نیروهای ضد شورش با مردم ـ ۱۷ اسفند


گفتنی است جمعی از فعالان جنبش زنان ایران اعلام کرده بودند که سه شنبه ۱۷ اسفند امسال “همگام و هم دوش با برادران هم وطن خود” به خیابان ها خواهند آمد، تا اعتراضات خود را پیگیری کنند.
یک شاهد عینی به رهانا گفت: امروز نیز بار دیگر نیروهای بسیج از بچه‌های خردسال ۱۲ تا ۱۵ ساله استفاده کرده و به دست آن‌ها ادوات نظامی چون باتوم داده‌اند. در چهار راه ولی عصر تهران نزدیک به ۵۰ تن از این کودکان در خیابان مستقر شده‌اند.
در میدان ولی عصر تهران ۹ زن و یک مرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
خبرنگار رهانا از تهران گزارش داد که این افراد بعد از بازداشت شدن همگی با چشم بند به ماشین‌های ون نیروی انتظامی هدایت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

یورش نیروهای بسیجی به تعدادی از مادران پارک لاله

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش وحشیانۀ نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به تعدادی از مادران عزادار در چهار راه امیر آباد و مورد اهانت و تحت تعقیب قرار دادن آنها برای مسافتهای طولانی.
روز سه شنبه 17 اسفند ماه حوالی ساعت 16:30 تعدادی از حامیان مادران پارک لاله (عزادار ) در حال نزدیک شدن به چهار راه امیر آباد بودند که نیروهای سرکوبگر بسیج با باتون به سوی آنها یورش بردند و در حالی که با باتون یکی از حامیان مادران عزادار را تهدید به ضرب و شتم می کردند اقدام به اهانت به آنها نمودند . بسیجیها که سن آنها بین 14 الی 16 سال بود به مدت طولانی به تعقیب یکی از مادران پارک لاله پرداختند.
از طرفی دیگر محل اعلام شده توسط مادران پارک لاله مملو از نیروهای سرکوبگر بود و به هر کسی که مظنون می شدند به سوی او یورش می بردند. نیروهای سرکوبگربه مادرانی که بصورت 2 الی 3 نفره بودند و با همدیگر حرکت می کردند یورش می بردند و آنها را پراکنده می کردند . به هیچ کس اجازه ایستادن حتی برای چند لحظه را نمی دادند.مادران پارک لاله برای مدت طولانی در آن محل سعی داشتند تا مراسم اعتراضی و گرامیداشت روز چهانی زن را برگزار کنند ولی حضور گسترده نیروهای سرکوبگر و برخوردهای وحشیانۀ آنها امکان هر حرکتی را از آنها گرفته بود.