به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۰

محسن دگمه چي در زندان جان باخت
یورش نیروهای سرکوبگر به شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری
به دليل عدم رسيدگي پزشكي و وخامت حالش در بيمارستان جان باخت ,زنداني سياسي محسن دگمه چي قبل از شهادت به دليل وضعيت وخيم علاوه بر عدم دسترسي به امكانات پزشكي توسط عوامل و مزدوران زندان مورد شكنجه روحي قرار گرفته بود و به رغم وضعیت بسیار وخیم جسمی بازاری زندانی محسن دگمه چی و برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی,حضور پاسداربندهای حاضر در اتاق هنگام ملاقات با خانواده اش عاملي ديگر برای افزایش فشار روحی علیه وي بود.

به گزارش كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها، در روزهاي آخر وضعیت جسمی بازاری زندانی محسن دگمه چی روز به روز وخیم تر می شد ودرد جانکاه لحظه ای او را امان نمی دادو دچار ضعف شدیدی شده بود. او دیگر قادربه نشستن بر روی تختخوابش نبود و حدود 4 هفته قادر به خوردن غذا نبود وي در روزهاي آخر حتی نمی توانست مایعاتی مانند شیر و آب میوه بنوشد و هنگام نوشیدن آب با درد های شدیدی مواجه میشد .شكي نيست كه علت مرگ اين زنداني سياسي مزدوران و عوامل زندان و حكومت است.
یورش نیروهای سرکوبگر به شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری محسن دگمه چی
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" برگزاری گسترده مراسم خاکسپاری شهید راه آزادی محسن دکمه چی با یورش وحشیانۀ نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به خانواده و حاضرین مواجه شد و آنها قصد دستگیری کسی که مراسم مذهبی خاکسپاری را برگزار نموده است را داشتند.
روز چهارشنبه 10 فروردین ماه جمهیت زیادی در بهشت زهرا حضور یافتند و مراسم خاکسپاری شهید راه ازادی مردم ایران را برگزار کردند. این مراسم که از ساعاتی پیش شروع شده بود حوالی ساعت 15:00 در حال پایان یافتن بود. که نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به حاضرین یورش بردن و قصد داشتند یکی از کسانی که مراسم مذهبی خاکسپاری را برگزار می کرد را دستگیر کنند.
حاضر به مقابله با آنها بر خواستند و از دستگیری او ممانعت نمودند . درگیری بین حاضرین در مراسم و نیروهای سرکوبگر ولی فقیه که بیش از 100 نفر می باشند همچنان ادامه دارد.حاضرین در مقابل حملات نیروهای سرکوبگر مقاومت می کنند و اجازه دستگیری را به آنها نمی دهند.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه که تعداد آنها بیش از 100 نفر تخمین زده می شد از بدو شروع مراسم خاکسپاری اقدام به ایجاد مزاحمت برای حاضرین نمودند و حتی اقدام به توهینهای زننده به خانم های حاضر در این مراسم نمودند. درگیری همچنان در بهشت زهرا ادامه دادرد و احتمال ضرب و شتم و دستگیریهای گسترده می رود.