به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۷

همجنس‌گرایی در هند دیگر جرم نیست

شادمانی فعالان حقوق همجنسگرایان هند پس از شنیدن رأی دادگاه عالی

قضات دادگاه عالی هند به این نتیجه رسیده‌اند که جرم دانستن رابطه جنسی همجنس‌گرایان با قانون اساسی هند مغایر است. با این تصمیم دادگاه عالی هند، بخشی از بند ۳۷۷ قانون مجازات کیفری هند که ۱۴۶ سال قدمت داشت، حذف شد. بخشی از این بند که رابطه جنسی با حیوانات را منع می‌کند، به قوت خود باقی است.
بر  اساس بند ۳۷۷ که سال ۱۸۲۶ میلادی در هند تصویب شد، رابطه با جنس موافق می‌توانست تا ده سال مجازات حبس داشته باشد، حتی اگر این رابطه شخصی و با تمایل دو طرف صورت گرفته بود.

منتقدان خرده میگرفتند که نیروهای پلیس با سوءاستفاده از قانون مزبور، برای همجنس‌گرایان و دگرباشان جنسی مزاحمت ایجاد می‌کردند. سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۲۲۰۰ شکایت با توجه به بند ۳۷۷ در دادگاه‌های هند ثبت شده بود‌. در این سال هفت نفر به خاطر همجنس‌گرایی محکوم شدند.
“حال می‌توانم بگویم آزاد هستم
پس از اعلام رأی دادگاه فعالان حقوق همجنس‌گرایان و دگرباشان جنسی به جشن و پایکوبی پرداختند. راما ویجی، یک دانشجو به خبرگزاری  فرانسه گفته است: «زمان زیادی طول کشید اما بالاخره می‌توانم بگویم که آزاد هستم و از حقوق برابر برخوردارم.»
فعالان حقوق‌ همجنس‌گرایان در هند، کشوری با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت، از سال‌های دهه ۹۰ میلادی مبارزه خود را با بند ۳۷۷ آغاز کردند. دادگاهی در دهلی سال ۲۰۰۹ میلادی با درخواست آنها موافقت کرد. اما دادگاه عالی هند  سال ۲۰۱۴ رأی آن دادگاه را باطل کرد و بند ۳۷۷ را دوباره به اجرا گذاشته شد.
دویچه وله