به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۰۸، ۱۳۹۸

عادل عبدالمهدی از سمت نخست وزیری عراق استعفا می دهد

نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی روز جمعه 29 نوامبر گفت، برای جلوگیری از خونریزی استعفای خود را به پارلمان این کشور تقدیم خواهد کرد. عبدالمهدی در بیانیه ای گفت: «با توجه به شرایط موجود و برخی ناتوانی‌ها برای حل کردن مشکلات، از پارلمان دعوت می‌کنم نسبت به گزینه‌های خود تجدیدنظر کند».

نخست وزیر عراق بر لزوم جلوگیری از خونریزی و عدم سوق دادن کشور به سوی خشونت تأکید کرد.

در بیانیه عادل عبدالمهدی آمده است: «من با دقت فراوان به سخنان مرجع عالی شیعیان در خطبه جمعه 29/11/2019 گوش دادم که در آن ذکر شده بود که «با توجه به شرایط سختی که کشور تجربه کرده ناتوانی آشکار مسئولان ذیربط در برخورد با تحولات دو ماه گذشته و به منظور حفظ حقوق مردم و جلوگیری از خونریزی، مجلس نمایندگان است که از حکومت کنونی از آن بیرون آمده است خواسته شد، تا در این زمینه در گزینه‌های خود تجدیدنظر كرده و مطابق منافع عراق عمل كند تا خون فرزندان ملت عراق حفظ شود و از روی آوردن کشور به خشونت آشوب و ویرانی جلوگیری كند».

در بیانیه همچنین آمده است: «در پاسخ به این دعوت از سوی مرجع عالی شیعان عراق و برای تسهیل و تسریع در اجرای آن در اسرع وقت، نامه رسمی تقاضای استعفای خودم را از پست نخست وزیری فعلی را به مجلس نمایندگان ارائه می دهم تا فرصت را برای پارلمان بوجود بیاید و بتواند در باره گزینه‌های خود تجدید نظر کند».

عبدالمهدی افزود: «لازم به یادآوری است که همه می دانند که من پیشتر این گزینه (استعفا از پست نخست وزیری) را برای حفظ منافع مردم و کشور عراق به صورت علنی یا از طریق یادداشت‌های رسمی مطرح کرده بودم».