به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۰۸، ۱۳۹۸

آیت‌الله سیستانی: پارلمان عراق در حمایت خود از دولت تجدید نظر کند

بی بی سی: آیت‌الله علی سیستانی، که از او به عنوان عالی‌ترین مرجع شیعیان در عراق نام برده می‌شود، با یادآوری تصمیم پارلمان آن کشور در انتخاب دولت فعلی، از نمایندگان خواسته است در "انتخاب خود تجدید نظر کنند." وی حمله به تظاهرات مسالمت‌آمیز را حرام اعلام کرده است.

روز جمعه، ٨ آذر (٢٩ نوامبر)، سید احمد الصافی، نماینده آیت‌الله سیستانی پیام او را در مراسم نماز جمعه کربلا قرائت کرد که در آن آمده است: "به نظر می‌رسد [دولت] قادر به حل و فصل وقایع دو ماه گذشته نیست .. و پارلمان که دولت کنونی از آن برخاسته، باید در انتخاب خود تجدید نظر کند و به آنچه که به نفع عراق و حفاظت از خون فرزندان عراق در آن است عمل کند."

وی همچنین از پارلمان خواسته است با تصویب قانون جدید انتخابات، شرایط را برای انتخابات سالم و پاک که انعکاس دهنده اراده ملت عراق از طریق انتخابات باشد، فراهم کند. وی افزوده است: "این تنها ملت عراق است که باید آنچه را که به صلاح خود و کشور است برگزیند."

وی در این پیام همچنین افزوده است: "حمله به کسانی که تظاهرات مسالمت‌آمیز می کنند حرام است."

آیت‌الله سیستانی همچنین از تظاهرکنندگان خواسته است که "اجازه ندهند تجمعات مسالمت‌آمیز آنان به حمله به اموال و اشخاص کشانده شود و تظاهرات باید طوری سازمان یابد که افراد مخرب را طرد کنند."