به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۰۳، ۱۴۰۱

کلاه گشادی که بدل پوتین در تهران، بر سر خامنه‌ای گذاشت؟

 

 راشا بیوند در سال ۲۰۱۶، به استفاده از یک «بدل» برای ولادیمیر پوتین در برخی مواقع اشاره کرده بود پوتین در سفر اخیرخود به ایران، بر خلاف پروتکل‌های شخصی خود سوار بر خودروی رئیسی به دیدار خامنه ای رفت 
ایندیپندنت فارسی - روزنامه بریتانیایی مترو در گزارشی مدعی شد که به گفته رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، ولادیمیر پوتین ممکن است در سفر خود به تهران از یک بدل استفاده کرده باشد.

کایرلو بودانوف می‌گوید رهبر روسیه هنگام پایین آمدن از پله‌های هواپیمای ریاست‌جمهوری کرملین، غیر طبیعی به نظر می‌رسید. او ادعا کرد که به نظر می‌رسد پوتین در سفر خود به پایتخت ایران به‌طور غیرعادی سریع حرکت می‌کرد و نسبت به دیدارهای عمومی قبلی هوشیارتر به نظر می‌رسید. یکی دیگر از نمایش‌های غیرعادی زمانی بود که رئیس‌جمهوری به جای چهره خنثی و معمولش، هنگام خوشامدگویی به مهمانان فعال ظاهر شد.

بودانوف در مورد بدگمانی‌اش در کانال خبری ۱+۱ اوکراین گفت: «من فقط اشاره می‌کنم. لطفا به لحظه خروج پوتین از هواپیما نگاه کنید. آیا او اصلا پوتین است؟ یکی شبیه به پوتین برای دیدار با روسای جمهور ایران و ترکیه به تهران پرواز کرد.»

سفارت روسیه در ایران نیز به این ادعا واکنش نشان داد و گفته‌های رئیس سرویس اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین مبنی بر اینکه ممکن است بدل پوتین به جای او به تهران سفر کرده باشد را پوچ خواند و آن را رد کرد. به گزارش ایسنا سفارت روسیه در ایران با طعنه به این ادعا اعلام موضع کرد و در صفحه توییتر رسمی خود نوشت: «در ارتباط با گفته‌های پوچ سرلشکر آقای بودانوف، رئیس سرویس اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین، مبنی بر اینکه بدل جناب آقای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۱۹ ژوئیه «۲۸ تیرماه» به ایران سفر کرده است، سفارت روسیه در ایران احتمال می‌دهد که این گفته‌ها را بدل آقای بودانوف می‌تواند گفته باشد.»