به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۲۴، ۱۴۰۲

بیانیه تهیه کنندگان و کارگردانان درباره قتل مهرجویی

 

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما و کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه‌ای مشترک خواستار مشخص شدن سریع جزئیات ماجرا شد.

در متن بیانیه این دو صنف آمده است:

«شوکی غریب و ناباورانه برای سینما و همه فرهنگ ایران، داریوش مهرجویی دانای بزرگ و پدر سینمای ایران دیشب به شکل فجیعی با همسرش به قتل رسید، مگر مهمترین داشته مردم ایران که برایش فراوان هم تبلیغ می‌شود، امنیت نیست؟ این در کدام تعریف امنیت می‌گنجد که پیرمردی هشتاد و چندساله و همسرش در امن ترین مکان شان، در خانه شان، اینگونه سلاخی شوند!؟
جنایت درهرکجای جهان ممکن است اتفاق بیفتد ولی دانستن حقیقت درکمترین زمان ممکن حق مردم است ، خصوصا درارتباط با هنرمندان و مشاهیرشان. از پلیس امنیت به عنوان حافظ اصلی شهروندان تقاضا می‌کنیم باتوجه به دوربین‌های نصب شده در سکونتگاه ایشان و حفاظت بیرونی ساختمان ، در ساعات آینده و برای جلوگیری از بروز هرگونه شایعات ، هرچه زودتر ابعاد این فاجعه بزرگ را روشن کنند.»


واکنش پرویز پرستویی به قتل داریوش مهرجویی و همسرش

سکانس پایانی تلخ!
به قتل رسیدن یک کارگردان برجسته ایران و همسرش به ضرب چاقو؟!
امنیت کجایی؟!
((شوک شبانه به سینمای ایران🖤))
چه رفتن تلخی
چه رفتن درد ناکی
تسلیت به خانواده محترم آقای مهرجویی و همسرش
تسلیت به دخترشان
تسلیت به ایران
تسلیت به خانواده سینمای ایران
آخه این رواست ؟
یک هنرمندی که کلی با آثار خود خاطره در دل تک تک ملت ایران داشت!
فقط از یک اثرش نام میبرم ((گاو))!!!
مرگ بر عدم امنیت.............


یادداشت «تهمینه میلانی» برای داریوش مهرجویی و همسرش

«تهمینه میلانی» کارگردان مشهور سینمای ایران در یادداشتی برای درگذشت «داریوش مهرجویی» و همسرش نوشت: «حتی اگر آقای مهرجویی به مرگ طبیعی از میان ما می‌رفت، شوک بزرگی به هنر سینما وارد می‌شد، چه برسد به این قتل فجیع.»
متن این یادداشت به شرح زیر است:

شوک بزرگ و روز بسیار تلخ.
آقای مهرجویی و همسر دوم ایشان خانم «وحیده محمدی فر» در شهرک فردیس کرج با چاقو‌ به قتل می‌رسند.
حتی اگر آقای مهرجویی به مرگ طبیعی از میان ما می‌رفت، شوک بزرگی به هنر سینما وارد می‌شد، چه برسد به این قتل فجیع !!!
خانواده سینما شوکه و به هم ریخته است.
آقای مهرجویی، برای من و همسرم فقط یک کارگردان برجسته در سطح بین المللی نبود؛ ایشان و همسر اولشان خانم مهندس «فریار جواهریان» از دوستان عمری ما هستند.
پسر ایشان صفا، با دختر ما ژینا، همزمان به دنیا آمدند و باهم بزرگ شدند. هردو با هم به یک دانشگاه رفتند و معماری خواندند و در دیار غرب، یار یکدیگرند.
تسلیت به ایران، تسلیت به خانواده سینما، تسلیت به همه ی طرفدارن ایشان، تسلیت به مریم، مونا ‌و صفای عزیز، تسلیت به فریار عزیزمان...
پانوشت: این عکس از آقای مهرجویی را برگزیدم، زیرا علاوه بر ایشان، آقای ناصر ملک مطیعی و صادق سمیعی مدیر شرکت کتابسرا هم سال‌ها پیش با رنج بسیار، از پیش ما رفته‌اند.


گلشیفته فراهانی: ايران را چه شده

از ديشب خواب به چشمانم نيامد. چطور مي‌شود تو اينطور بدنت را ترك كنى؟ چطور مي‌شود كسى تو را، همسرت را با چاقو بكشد… باور نكردنيست. تو در نهايت نمردى، كشته شدى. داريوش ديگرِ مهرجويى نخواهد بود كه زندگى و مرگ تو را تبديل به يك فيلم كند. فيلمى با پايانى ماوراى سورئال. ايران را چه شده كه داريوشِ مهرجويى‌اش را در ٨٣ سالگى، در كنار همسرش با چاقو شرحه شرحه ميكنند… مريم… صفا… مونا… شما چطور اين تلخى را تحمل خواهيد كرد…. حالت تهوع امان نمي‌دهد….