به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۲۸، ۱۴۰۲

بایدن: حماس و پوتین دشمنان دمکراسی هستند

  

جو بایدن: جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف مخرب از روسیه و حماس حمایت  می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی از دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید گفت جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف مخرب، هم از روسیه و هم از حماس حمایت و پشتیبانی می‌کند اما ما به تلاشهایمان برای ساختن خاورمیانه‌ای بهتر و امن‌تر ادامه می‌دهیم تا جایی که جنگ و خشم در این نقطه از جهان پایان یابد.

به گزارش صدای آمریکا، جو بایدن، خطاب به مردم آمریکا بر حمایت از اسرائیل و اوکراین به عنوان یک ضرورت امنیت ملی و یک لحظه حیاتی برای آینده رهبری آمریکا و دموکراسی‌ها در جهان نام برد و افزود: رهبری آمریکا، متحدان آمریکا و ارزش‌های آمریکایی، جهان را پایدار و ایالات متحده را امن می‌کند و اگر آمریکا از اوکراین یا اسرائیل حمایت نکند، این ارزش ها را به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین اعلام کرد که در روز جمعه درخواست بودجه فوری برای کمک مالی اضافی به اسرائیل و اوکراین را به کنگره ارائه خواهد کرد. وی گفت که این بودجه برای تأمین نیازهای امنیت ملی آمریکا برای حمایت از این دو کشور ضروری است.

وی این درخواست را «تعهدی بی‌سابقه‌ به امنیت اسرائیل» خواند و گفت که این کمک به تقویت مزیت نظامی اسرائیل کمک می کند.

بایدن همچنین حملات حماس به اسرائیل و روسیه به اوکراین را محکوم کرد و گفت که این دو درگیری انگیزه‌های مشترکی دارند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «حماس و پوتین تهدیدهای متفاوتی را نمایندگی می‌کنند، اما آنها در این مشترکند که هر دو می‌خواهند یک دموکراسی همسایه را به طور کامل نابود کنند.»

بایدن گفت که ایالات متحده باید به اسرائیل کمک کند تا از خود در برابر حملات حماس دفاع کند و به اوکراین کمک کند تا در برابر تهاجم روسیه مقاومت کند.

او گفت: «این یک سرمایه گذاری هوشمندانه است که برای امنیت آمریکا برای نسل ها سود خواهد داشت. به ما کمک کنید تا نیروهای آمریکایی را از خطر دور نگه داریم. به ما کمک کنید تا دنیایی امن تر، صلح آمیزتر و مرفه تر برای فرزندان و نوه هایمان بسازیم.»

رئیس جمهوری ایالات متحده خاطرنشان که اگر ایالات متحده به اسرائیل و اوکراین کمک نکند، این امر منجر به افزایش بی‌ثباتی و خشونت در سراسر جهان خواهد شد.

او گفت: «تاریخ به ما آموخته است که وقتی تروریست‌ها بهای ترور خود را نمی‌پردازند، وقتی دیکتاتورها بهایی برای تجاوزات خود نمی‌پردازند، باعث هرج و مرج و مرگ و ویرانی بیشتر می‌شوند»

بایدن گفت که ایالات متحده باید به «قطع اشتهای پوتین برای قدرت و کنترل در اوکراین» کمک کند. او گفت که اگر این کار انجام نشود، پوتین به فتوحات دیگر در اروپا ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره مناقشه با حماس گفت که حمایت از اسرائیل بخشی از هدف ایالات متحده برای «ساختن آینده ای بهتر برای خاورمیانه» است.

او افزود که با مسئول دانستن این گروه برای حملات تروریستی، ایالات متحده می تواند به جلوگیری از افزایش درگیری های آینده در منطقه کمک کند.

بایدن گفت: «ائتلاف‌های آمریکایی چیزی است که ما، آمریکا را ایمن نگه می‌دارد. ارزش‌های آمریکایی چیزی است که ما را به شریکی تبدیل می‌کند که سایر کشورها می‌خواهند با آن همکاری کنند. اگر از اوکراین دور شویم، اگر به اسرائیل پشت کنیم، همه اینها را به خطر بیندازیم، ارزشش را ندارد.»