به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۰۸، ۱۴۰۲

رئیس شرکت نفت روسیه؛ سومین نفری که در پی انتقاد از پوتین «به‌طور ناگهانی» درگذشت

  رئیس شرکت نفت روسیه؛ سومین نفری که در پی انتقاد از پوتین «به‌طور ناگهانی» درگذشت شرکت انرژی لوک‌اویل سال ۲۰۲۲ در مورد تهاجم مسکو به اوکراین علنا موضع گرفت

یکی از مدیران ارشد دومین شرکت بزرگ نفت روسیه سومین فرد در این شرکت است که در ۱۸ ماه اخیر ناگهان جانش را از دست می‌دهد؛ شرکتی که سال گذشته در مورد تهاجم ولادیمیر پوتین به اوکراین اعلام موضع کرد.


این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد ولادیمیر نکراسوف، رئیس لوک اویل، پس از نارسایی حاد قلبی درگذشت. این شرکت به درخواست اظهارنظر بیشتر پاسخی نداد.


به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، نکراسوف سپتامبر گذشته جانشین راویل ماگانوف، رئیس پیشین هیئت‌مدیره لوک اویل، شد که در اثر سقوط از پنجره بیمارستان جانش را از دست داده بود.


به گفته رسانه‌های روسی، ماگانوف ۶۷ ساله در بیمارستان بالینی مرکزی مسکو تحت مداوا قرار داشت و بر اثر جراحات جانش را از دست داد. لوک اویل اعلام کرد که او بر اثر «بیماری جدی» درگذشت اما به سقوط ادعایی که باعث تعجب ناظران روسیه در غرب شد، هیچ اشاره‌ای نکرد.


لوک اویل به‌شکل عجیبی در برابر عملیات مسکو به اوکراین علنا اعلام موضع کرد؛ کاری که بین شرکت‌های روسی غیرمعمول بود.


هیئت‌مدیره این شرکت انرژی درست چند روز بعد از آغاز جنگ، طی بیانیه‌ای از «رویدادهای غمبار» اوکراین ابراز نگرانی کرد و «پایان هرچه سریع‌تر درگیری مسلحانه»‌ از طریق گفت‌وگو را خواستار شد.


بیشتر بخوانید


تاجر روس منتقد جنگ اوکراین، در اثر سقوط از پنجره هتل جان باخت


فهرست منتقدان و دشمنان پوتین که احتمالا او در قتل آن‌ها دخیل بوده است


منتقدان پوتین یا مرده‌‌اند یا در زندان و تبعیدند

جسد الکساندر ساببوتین، میلیاردر ۴۳ ساله و مدیر ارشد سابق لوک اویل، نیز در ماه مه ظاهرا پس از اثر مصرف سم وزغ هنگام دیدار با یک شمن، پیدا شد.


تعدادی از تاجران مرتبط با گازپروم، بزرگ‌ترین شرکت گاز سهامی عام جهان، نیز طی چند هفته از شروع حمله به اوکراین و پس از آن، در شرایطی مرموز جانشان را از دست دادند.


در دو مورد، همسران و فرزندان دو مدیر در مسکو و یک شهر تفریحی در اسپانیا که به‌طرز خوفناکی کشته شده بودند، پیدا شدند.


سال گذشته، پاول آنتوف، مدیر [صنعت تولید] سوسیس، ظاهرا در اثر سقوط از پنجره هتلی در هند درگذشت. این اتفاق چند ماه پس از آن روی داد که او انتقادش از جنگ روسیه را با انتشار پیامی در حساب واتس‌اپش انکار کرد.


مرگ او درست دو روز بعد از کشته شدن یکی از همراهان روس او در همان هتل روی داد.


برخی براوردها نشان می‌دهد تعداد روس‌های سرشناسی که از زمان دستور پوتین برای حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته کشته شده‌اند، به ۳۹ نفر می‌رسد.

 ایندیپندنت