به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۲۹، ۱۴۰۲

بی‌بی‌سی: اشتباه کردیم

 «اشتباه در گمانه‌زنی درباره علت انفجار بیمارستان»

bbc.jpg

ایران اینترنشنال - یکی از کارکنان ارشد بی‌بی‌سی‌نیوز اعتراف کرد این رسانه هنگام پوشش پیامدهای اصابت موشک به بیمارستان باپتیست الاهلی غزه «مرتکب اشتباه» شده است.

جاناتان مونرو، معاون مدیر اجرایی بی‌بی‌سی‌نیوز، در گزارش جامعه رسانه‌ای از جنگ حماس و اسرائیل در روز پنج‌شنبه گفت در زمان پوشش زنده، «زبان» این رسانه «کاملا درست نبود».

مدیر روزنامه‌نگاری این رسانه گفت که جان دانیسون، خبرنگار بی‌بی‌سی در محل، «در گمانه‌زنی درباره علت انفجار بیمارستان اشتباه کرد».

مونرو افزود: «او در هیچ مرحله‌ای نگفت که این حمله به وسیله اسرائیلی‌ها انجام شده است اما با وجود این، وقتی این تصور باقی می‌ماند که ما حدس و گمان کرده‌ایم، اصلاح آنچه انجام داده‌ایم مهم است.»

حماس ارتش اسرائیل را مسوول حمله روز سه‌شنبه ۲۵ مهر به بیمارستان الاهلی غزه می‌داند در حالی که ارتش اسرائیل می‌گوید این بیمارستان در پی شلیک ناموفق موشک از سوی شبه‌نظامیان فلسطینی مورد اصابت قرار گرفته است.

در پی اصابت موشک به بیمارستان باپتیست الاهلی در نوار غزه، منابع فلسطینی خبر دادند دست‌کم ۵۰۰ نفر کشته و زخمی شدند. مقام‌های اسرائیلی این آمارها را زیر سوال بردند.

اسحاق هرتزوگ، رییس‌جمهوری اسرائیل روز پنج‌شنبه ۲۷ مهر به ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا گفت که باید درباره پوشش بی‌بی‌سی درباره درگیری‌ها در خاورمیانه «تصحیحی» صورت گیرد.

هرتزوگ به سوناک گفت: «ما احساس می‌کنیم که ... نحوه توصیف بی‌بی‌سی از حماس، تحریف حقایق است».

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا از بی‌سی‌سی خواسته تا «به جای سرعت، دقت را در نظر بگیرند زیرا سخنان آن‌ها در بریتانیا و در سراسر جهان تاثیر دارد».

کلورلی روز چهارشنبه ۲۶ مهر در پارلمان بریتانیا گفت: «بسیار مهم است که بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌ها در گزارش‌های خود درباره این موضوع به دلیل حساسیت و پیامدهای آن نه فقط در خود منطقه بلکه در بریتانیا، بسیار مراقب باشند.»