به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مهر ۲۶، ۱۴۰۲

کشته‌شدن «دست‌کم۵۰۰ نفر» در حمله به یک بیمارستان در غزه؛ سه روز عزای عمومی اعلام شد

 

ارتش اسرائیل گروه جهاد اسلامی را مسئول حمله به بیمارستان غزه معرفی کرد. ارتش اسرائیل سه‌شنبه شب گروه جهاد اسلامی مستقر در نوار غزه را مسئول حمله مرگبار به یکی از بیمارستان‌های این باریکه معرفی کرد. در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «براساس اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی گروه جهاد اسلامی مسئول پرتاب ناموفق راکتی است که به بیمارستان برخورد کرده است.»


همزمان با یازدهمین روز از جنگ حماس و اسرائیل اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی روسیه برای برقراری آتش‌بس موقت در غزه به منظور تسهیل در ارسال کمک‌های بشردوستانه را رد کردند.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل بامداد روز سه‌شنبه اعلام کرد که از زمان حمله حماس تا کنون نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در این کشور از محل زندگی خود نقل مکان کرده و جابجا شده‌اند.


همچنین به موازات حملات سنگین صورت گرفته به غزه، ارتش اسرائیل از بمباران مواضع حزب الله در واکنش به حملات اخیر این گروه تحت حمایت ایران در جنوب لبنان خبر داده است.


این در حالیست که تلاش‌های دیپلماتیک همچنان برای متقاعد کردن تل‌آویو به توافق بر سر گشودن مسیر ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه رفح ادامه دارد.


آخرین خبرها و گزارش‌های مرتبط با جنگ حماس و اسرائیل و تحولات پیرامون آن در روز سه‌شنبه ۱۷ اکتبر را در این صفحه دنبال کنید. 


17.10.2023 23:10

بورل در واکنش به حمله مرگبار به بیمارستان غزه: مسئولیت این جنایت باید به وضوح مشخص شود

جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا در مطلبی در شبکه ایکس نوشت: «اخباری که از بیمارستان الاهلی در غزه می‌رسد وحشت این تراژدی را که از روزها پیش در برابر چشمان ما رخ می‌دهد، بیشتر می‌کند.»

وی افزود: «بار دیگر غیرنظامیان بی‌گناه بیشترین هزینه را می‌پردازند. مسئولیت این جنایت باید به وضوح مشخص شود و عاملان آن پاسخگو باشند.»