به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۰۱، ۱۴۰۲

مرحله چهارم نقشه شیطانی خامنه‌ای

 خطر پنهان در برنامه چندمرحله‌ای خامنه‌ای؛ آیا ایران هسته‌ای می‌شود؟

indep.jpg

«مرحله چهارم نقشه شیطانی خامنه‌ای حمله به اسرائيل با سلاح هسته‌ای در پوشش یک جنگ عمومی است»

ایندیپندنت فارسی - اورشلیم‌پست روز یکشنبه ۲۲ اکتبر در یادداشتی به قلم ژاکوب ناگل، عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، به نقش ایران در جنگ اخیر حماس و اسرائیل و برنامه‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، برای این درگیری پرداخت.

ناگل در این یادداشت اشاره کرد: «از دو هفته پیش، هنگامی که حمله حماس آغاز شد، اسرائیل روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. همان‌طور که نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده و جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری آمریکا، اعلام کردند، من هم شک ندارم که چنین حمله‌ای به عنوان بخشی از جاه‌طلبی جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل و به عنوان مرحله‌ای از گسترش درگیری است؛ مناقشه‌ای چندجانبه که البته ایران تصمیم دارد فعلا مستقیم در آن شرکت نکند.»

این کارشناس که مدتی مشاور بنیامین نتانیاهو در امور امنیت ملی بوده است، در ادامه تاکید می‌کند: «حماس حمله جنایتکارانه‌اش را با استفاده از دکترین و تسلیحاتی که عمدتا از ایران می‌آید، با بودجه جمهوری اسلامی و با اتکا به دانش، برنامه‌ریزی و آموزش ایرانی‌ها و حزب‌الله به عنوان بدنه‌ اختاپوسی که سر آن در تهران است، انجام داد. این تهاجم پس از یک برنامه بلندمدت انجام گرفت و به همین دلیل، این احتمال را نمی‌توان نادیده گرفت که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که به ایده‌های بلندمدت شهرت دارد، حمله از غزه را به عنوان اولین مرحله از یک حمله چندمرحله‌ای و چندعنصری کارگردانی کرده است.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

نویسنده یادداشت اورشلیم‌پست در ادامه با بیان اینکه «به نظر می‌رسد خامنه‌ای برای رسیدن به مرحله دوم و ریختن خون اسرائیلی‌ها آماده قربانی کردن حماس و غزه است» افزود: «مرحله دوم نقشه شیطانی خامنه‌ای نبرد زمینی و زیرزمینی در غزه علیه نیروهای ارتش اسرائیل و بهره‌برداری از شبکه تونل‌های زیرزمینی است که حماس و جهاد اسلامی طی سال‌ها با حمایت و بودجه ایران آماده کردند.»

به اعتقاد این استاد دانشگاه تکنیون، «مرحله سوم برنامه مدنظر رهبر جمهوری اسلامی به موفقیت در مرحله دوم بستگی دارد. اگر نبرد زمینی به بن‌بست بخورد و برای ارتش اسرائیل از نظر تلفات و انحراف نیروها از شمال هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد، خامنه‌ای مرحله سوم را فعال و حزب‌الله را وارد نبرد خواهد کرد. احتمال دیگری هم وجود دارد که مرحله سوم در صورت پیشروی سریع ارتش اسرائیل، فعال شود تا از موفقیت آن جلوگیری به عمل آید.»

او در عین حال تاکید کرد: «با فرض فعال شدن مرحله سوم از طریق حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان ایرانی در سوریه و عراق، منطقه و جهان در هرج‌ومرج و جنگ گسترده‌ای فرو خواهد رفت. پس از آن، نوبت به مرحله چهارم و آخر برنامه مدنظر خامنه‌ای می‌رسد که احتمالا کل برنامه را برای رسیدن به آن نقطه طراحی کرده است.»

ژاکوب ناگل در توضیح برنامه خامنه‌ای نوشت: «رهبر جمهوری اسلامی از آشفتگی در منطقه سوءاستفاده خواهد کرد تا بتواند برنامه هسته‌ای‌اش را پیش ببرد. در حال حاضر نمی‌توان به گزارش‌ها درباره وضعیت غنی‌سازی اورانیوم ایران اعتماد کرد و نمی‌دانیم که جمهوری اسلامی در چه مرحله‌ای از ساخت بمب اتم قرار دارد.»

این تحلیلگر در ادامه، با طرح این پرسش که «در شرایط فعلی چه می‌توان کرد»؟ پاسخ داد: «اقدام سریع در غزه با موفقیت ارتش اسرائیل ممکن است خامنه‌ای را از آغاز مرحله سوم و سپس چهارم برنامه‌اش باز دارد؛ اقدامی که باید فوری و عمیق باشد و همه عوامل و ظرفیت‌های حماس را از بین ببرد.»

در عین حال، مهم‌تر و شاید حتی مطلوب‌تر برای اسرائیل و ساکنان شمالی آن مقابله با حزب‌الله است. ارتش اسرائیل پس از اولین مرحله تهاجم به غزه، باید نیروهایش را به شمال بفرستد و به حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، ثابت کند که اشتباه کرده به جنگ پیوسته است.»

به اعتقاد این کارشناس اسرائيلی، «مرحله چهارم نقشه شیطانی خامنه‌ای حمله با سلاح هسته‌ای در پوشش یک جنگ عمومی است که در اینجا موساد باید مسئولیتش را بپذیرد و وارد عمل شود. امیدوارم آمریکا هم در نهایت این واقعیت را درک کند که برای حل مشکل ایران از طریق دیپلماتیک هیچ راهی وجود ندارد.»

او در پایان تاکید کرد: «آمریکا باید بداند اگر بازدارندگی قوی از طریق نیروهایی که به منطقه فرستاده کافی نبود، لازم است آستین‌ها را بالا بزند و برنامه ایران و نقشه‌های بدخواهانه خامنه‌ای را پاک کند. حالا دیگر زمان آن فرا رسیده است که ایران و رهبران جمهوری اسلامی بفهمند نمی‌توانند دیگران را وارد جنگ کنند و خودشان در حاشیه امن بمانند.»