به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۰۸، ۱۴۰۲

آمریکا و بریتانیا طی 3 حمله هوایی پایگاه‌های حوثی‌ها را در شمال الحدیده بمباران کردند

 

وزیر دفاع دولت قانونی یمن درباره ادامه روند قاچاق تسلیحات ارسالی از ایران برای حوثی‌ها از مبدأ بندرعباس به مقصد بندر الحدیده هشدار داد

رسانه‌های یمن دوشنبه هفتم اسفند اعلام کردند که آمریکا و بریتانیا طی 3 حمله هوایی مشترک پایگاه‌های شبه‌نظامیان حوثی‌ را مناطق «الصلیف» و «راس عیسی» در شمال استان الحدیده در غرب یمن، هدف قرار دادند.


ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» صبح دوشنبه طی بیانیه‌ای بر شبکه «ایکس» خبر داد که گروه شبه‌نظامی حوثی مورد حمایت ایران در یمن روز 24 فوریه یک موشک بالستیک ضدکشتی را ترجیحا به سوی کشتی «ام وی تروم ذور» حامل پرچم آمریکا با محموله نفتی و شیمیایی در خلیج عدن شلیک کرده بودند.


بنا بر بیانیه سنتکام در نتیجه این حمله موشکی حوثی‌ها خسارتی به کشتی یا آسیبی به کسی وارد نشده است و موشک پرتاب شده حوثی در دریا سقوط کرد.


سرنگونی 3 پهپاد

در این بیانیه آمده که نیروهای تحت فرماندهی سنتکام دو پهپاد را در چارچوب دفاع از خود بر فراز دریای سرخ سرنگون کردند.

همچنین گفته شده که یک پهپاد دیگر نیز احتمالا به‌دلیل اختلال فنی سقوط کرده است.


فرماندهی سنتکام تاکید کرد که تدابیر آن در راستای محافظت از آزادی دریانوردی در این آبراه دریایی بین‌المللی مهم و برای دفاع از امنیت کشتیرانی تجاری در این آب‌های بین‌المللی اتخاذ شده است.


این حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها پس از آن صورت گرفت که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی دو روز پیش طی حملاتی 18 هدف نظامی متعلق به حوثی‌ها شامل زاغه‌های سلاح و مهمات، مخازن موشکی و پهپادی، سامانه‌های دفاع هوایی و رادارها و بالگردهای حوثی‌ها را در استان صنعا، الحدیده و تعز هدف قرار دادند.


شایان ذکر است که گروه شبه‌نظامی حوثی مورد حمایت ایران در یمن طی روزهای گذشته تهدید کرد که حملات خود را علیه کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ ادامه داده و تشدید خواهد کرد.


در همین راستا وزیر دفاع دولت قانونی یمن دوشنبه هفتم اسفند درباره ادامه روند قاچاق تسلیحات ارسالی از ایران برای حوثی‌ها از مبدأ بندرعباس به مقصد بندر الحدیده در غرب یمن، هشدار داد.