به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۵، ۱۴۰۲

ارتش اسرائیل از تشدید درگیری‌ها در نوار غزه خبر داد

  ارتش اسرائیل از تشدید نبردها در نوار غزه به ویژه در خان یونس خبر داده است. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که هفت موشک کروز حوثی‌های تحت حمایت ایران را منهدم کرده است.

ارتش اسرائیل از تشدید درگیری‌ها در نوار غزه خبر داد ارتش اسرائیل روز شنبه ۲۳ فوریه (۵ اسفند) از تشدید نبردها در نوار غزه خبر داده و اعلام کرد، در طول روز گذشته، چندین "تروریست" در حملات هوایی و درگیری‌های زمینی کشته شدند. نیروهای اسرائیلی سلاح‌ها و اسناد متعددی از حماس به دست آوردند.


بر اساس گزارش‌ها، درگیری‌های شدیدی در خان یونس، بزرگ‌ترین شهر در جنوب منطقه ساحلی جریان دارد. طبق داده‌های ارتش اسرائیل، تک‌تیرانداز‌ها روز جمعه ۴ اسفند (۲۳ فوریه) شمار زیادی از شبه‌نظامیان حماس را کشته‌اند. 


ارتش اسرائیل گفته است در محله زیتون در شهر غزه، واقع در شمال این باریکه گروهی سعی کردند یک موشک به سمت سربازان اسرائیلی شلیک کنند اما هواپیمای جنگی مواضع آنان را هدف قرار داده و همه اعضای این گروه را کشته است.


آمارهای ارائه شده ارتش اسرائیل به طور مستقل قابل راستی‌آزمایی و تایید نیستند.


ارتش اسرائیل هفته‌های قبل از "پاکسازی" این مناطق خبر داده بود اما به نظر می‌رسد شبه نظامیان فلسطینی همچنان در مناطقی از شمال نوار غزه شدیدا مقاومت می‌کنند.

دویچه وله