به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اسفند ۰۸، ۱۴۰۲

مکرون: اعزام نیروهای نظامی غربی به اوکراین را رد نمی‌کنیم

 همایش بین‌المللی در پاریس با مشارکت بیش از 20 نفر از سران اورپا برای حمایت از اوکراین پایان یافت

 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، دوشنبه 7 اسفند، با اعلام گام‌های جدید برای حمایت از اوکراین در نبردش با روسیه، گفت که اعزام نیروهای زمینی غربی در راستای تحقق هدف اروپا برای شکست مسکو، نامحتمل نیست.


مکرون در سخنرانی در پایان کنفرانس بین‌المللی با مشارکت بیش از بیست نفر از سران اروپایی در حمایت از اوکراین، ضمن ارائه تصویری تاریک از روسیه، تاکید کرد که مواضع مسکو در داخل و میدان جنگ، «تهاجمی‌تر» شده است.


مکرون گفت: «بر این باوریم که شکست روسیه برای امنیت و ثبات اروپا، ضروری است و روسیه نه تنها در اوکراین بلکه به طور کلی موضع تهاجمی‌تری از خود نشان می‌دهد».


او خاطرنشان کرد که اگرچه در مورد اعزام نیروی زمینی غربی به اوکراین «اجماعی» وجود ندارد، ولی«هیچ چیزی را نباید از نظر دور داشت. ما هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه نتواند در این جنگ پیروز شود».


او از ایجاد یک ائتلاف جدید برای تأمین «موشک‌ها و بمب‌های میان‌برد و دوربرد» برای اوکراین سخن گفت.


رئیس جمهوری فرانسه افزود که «اجماع گسترده‌ای برای انجام اقدامات بیشتر به‌شکلی سریع‌تر وجود دارد و نباید هیچ‌چیزی در راستای تحقق هدف ما را از نظر دور داشت. روسیه نباید در این جنگ پیروز میدان باشد».


اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان از جمله 20 رئیس جمهوری و نخست‌وزیران حاضر در کنفرانس بودند که طی آن ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین سخنرانی ویدیویی داشت.


دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا و همچنین نمایندگانی از آمریکا و کانادا نیز در این مراسم شرکت کردند.


مقامات غربی اذعان کردند که روسیه ممکن است با توجه به إتمام ذخایر تسلیحاتی و مهمات طرف اوکراینی در سال 2024، به برتری نظامی دست یابد.

العربیه