به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۵، ۱۴۰۲

احتمال "پیشرفت" در مذاکرات پاریس برای توقف جنگ غزه

 

طبق گزارش‌ها، در مذاکرات بر سر توقف نبردها در جنگ غزه و آزادی گروگان‌ها، "پیشرفت‌های مهمی" حاصل شده است. به گزارش روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" و به نقل از افرادی که از جزئیات مطلع هستند، گفتگوها که با حضور هیئت‌هایی از قطر، مصر، آمریکا و اسرائیل در پاریس برگزار می‌شوند "بسیار عالی" انجام شده‌اند.


هاآرتص به نقل از یک دیپلمات خارجی نوشته است که احتمال کسب توافق تا قبل از آغاز ماه رمضان در روز ۱۰ مارس بسیار قوت یافته است.


رسانه‌های اسرائیل اعلام کرده‌اند که هیئتی از این کشور با نمایندگان مصر، قطر و آمریکا در شامگاه جمعه دیدار و بر روی طرح تواقفنامه‌ای اصلاح شده در مورد قطع نبردها و آزادی گروگان‌ها کار کرده‌اند.


روزنامه "اورشلیم پست" نوشته است که قرار است این توافقنامه در اختیار کابینه جنگی اسرائیل قرار گیرد. به گزارش اورشلیم پست، پیشرفت‌های بدست آمده امکان گفتگو بر سر جزئیاتی همچون تعداد زندانیان فلسطینی که قرار است با گروگان‌های اسرائیل مبادله شوند را فراهم کرده است.


حال باید هیئت‌های میانجی، حماس را به قبول این توافقنامه متقاعد کنند. گفتگو‌های غیر مستقیم در هفته‌های گذشته به سختی پیش رفتند. اسرائیل با خواست حماس مبنی بر آتش‌بس دائمی مخالف کرد. بنا بر گزارش‌ها، گروه اسلامگرای حماس حال خواسته‌های خود را تقلیل داده است.

دویچه وله