به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۰۳، ۱۴۰۲

سنتکام: طی چهار حمله موشک‌های کروز و سکوهای پرتاب حوثی‌ها را هدف قرار دادیم

 

حملات شبه‌نظامیان حوثی، ترافیک جهانی کشتیرانی را مختل کرد و افزایش نگرانی از تورم جهانی شرکت‌های زیادی را مجبور کرد مسیر خود از دریای سرخ را به آفریقای جنوبی که مسیر طولانی‌تر و پرهزینه‌تری دارد تغییر دهند


ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام»، پنج‌شنبه 3 اسفند، در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای آمریکایی روز گذشته در 4 حمله، 7 موشک کروز و سکوهای موشک بالستیک ضد کشتی آماده شلیک به دریای سرخ، در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی را منهدم کرده است.


این ستاد در رسانه اجتماعی «ایکس» افزود، نیروهای آمریکایی چهارشنبه 2 اسفند یک پهپاد حوثی‌ها در «دفاع از خود» را نیز سرنگون کرده است.


آمریکا و بریتانیا حملات مکرری را به مواضع و تاسیسات نظامی حوثی‌ها با هدف مختل کردن و تضعیف توانایی این گروه در تهدید کشتیرانی در دریای سرخ و تضعیف تجارت جهانی انجام دادند، حوثی‌ها نیز اعلام کردند، کشتی‌هایی که به هر نحوی با اسرائیل در ارتباط باشند را در همبستگی با مردم غزه که از 7 اکتبر 2023 مورد حمله اسرائیل قرار گرفته‌اند، هدف قرار خواهند داد.


رهگیری سیستم پهپاد

سنتکام در بیانیه پنج‌شنبه اعلام کرد، نیروهای آمریکایی شامگاه چهارشنبه مابین ساعت 12:00 صبح تا 6:45 بعد از ظهر به وقت محلی صنعا، عملیاتی را انجام داده است.


این ستاد تایید کرد، سیستم یک پهپاد تهاجمی یک طرفه (UAV) دردفاع از خود را سرنگون کرده است.


ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، موشک‌ها، سکوهای پرتاب و پهپادها در مناطق تحت کنترل حوثی‌های شناسایی و تشخیص داد که این‌ها تهدید قریب الوقوعی برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه است.


سنتکام در یک حمله موشک‌ها، سکوهای پرتاب و پهپادها را در در دفاع از خود منهدم کرد و تاکید کرد، این اقدامات، کشتیرانی و آب‌های بین المللی را برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری امن‌تر می‌کند.


فرماندهی آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود، یک سکوی پرتاب موشک و یک پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها را منهدم کرده است و همچنین از انهدام یک موشک بالستیک ضد کشتی پس از پرتاب بدون آسیب به کشتی‌های تجاری یا کشتی های متعلق به ائتلاف بین المللی خبر داد.


این ستاد افزود: «طی ساعات گذشته 10 پهپاد را در دریای سرخ و خلیج عدن سرنگون کرده است.»


یحیی سریع، سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی سه‌شنبه 1 اسفند از حمله پهپادی به چند کشتی آمریکایی در دریای سرخ و دریای عرب خبر داد، وی گفت: «مکان‌های حساس ایلات در جنوب اسرائیل مورد حمله پهپادی قرار گرفت و یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن بمباران کردیم.»


بیش از 45 کشتی

بر اساس برآوردهای غیررسمی آمریکا، از هفت اکتبر 2023 آغاز جنگ در نوار غزه، حوثی‌ها 48 حمله پهپادی و موشکی علیه کشتی‌ها انجام داده‌اند.


طبق گزارش پیشین پنتاگون، خود نیروهای آمریکایی چندین مرتبه مورد حملات این نیروهای قرار گرفته‌اند.


حملات شبه‌نظامیان حوثی، ترافیک جهانی کشتیرانی را مختل کرد و افزایش نگرانی از تورم جهانی شرکت‌های زیادی را مجبور کرد مسیر خود از دریای سرخ را به آفریقای جنوبی که مسیر طولانی‌تر و پرهزینه‌تری دارد تغییر دهند

العربیه