به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۲۹، ۱۴۰۲

واکنش‌ها به وزیر خارجه آلمان در مورد «کافی نبودن شواهد» برای تروریستی اعلام کردن سپاه

کیهان لندن - واکنش‌ها به ادعای آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در مورد «کافی نبودن شواهد» برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در اروپا -آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان روز شنبه ۱۸ فوریه (۲۸ بهمن‌ماه) در جریان یکی از نشست‌های کنفرانس امنیتی مونیخ که وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشت، این ادعا را تکرار کرد که «دادگاه‌های اروپایی شواهد کافی برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اختیار ندارد».

-ولید فارس تحلیلگر لبنانی- آمریکایی در واکنش به ادعای وزیر خارجه آلمان در حساب کاری خود در شبکه اجتماعی «ایکس»، ادعای بربوک را زیر سؤال برده و می‌نویسد، دادگاه‌های اروپایی به اندازه کافی شواهد دارند اما این کمیسیون اروپاست که مانع از اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی می‌شود... باید دید چه معامله‌ای با رزیم ایران شده است!»

اگرچه در داخل ایران مردم در جریان خیزش ملّی شعار می‌دادند که «سپاهی، بسیجی، داعش ما شمایین» در میان اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز گروهی معتقدند سپاه پاسداران نباید در لیست سیاه اروپا قرار بگیرد.

یکی از آنها هوشنگ امیراحمدی استاد دانشگاه راتگرز در نیوجرسی است که سال‌ها برای عادی‌ شدن روابط رژیم ایران و آمریکا تلاش کرده و به بخش فارسی «صدای آمریکا» گفته «قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی یک اشتباه است و اروپا این کار را نخواهد کرد».

مهناز شیرالی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ساکن فرانسه در واکنش به صحبت‌های امیراحمدی در «ایکس» می‌نویسد «سپاه پاسداران بازوی پرقدرت همان روحانیت جنایتکار است. با تروریست شناختن سپاه، بازوی نظامی و مالی روحانیت قطع خواهد شد و خوب دودش هم در چشم مزدوران پول بگیر همین روحانیت خواهد رفت».

 ملیسا امیرخیزی مدیر امور مالی حزب لیبرال دموکرات‌های اروپایی ساکن بروکسل و آشنا به دیدگاه نمایندگان پارلمان اروپا در مورد سپاه پاسداران در توییتی نوشت: «در اپوزیسیون یک جریان سیاسی- رسانه‌ای قوی وابسته به بنگاه‌های اقتصادی که یک سرشان در امارات و سر دیگرشان در پایتخت‌های اروپایی است مخالف قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا هستند».

کیهان لندن