به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۲۹، ۱۴۰۲

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به شرق رفح

  از صبح شنبه در اثر حملات اسرائیل به مناطق مختلف در مرکز و جنوب نوار غزه، دست‌کم 66 فلسطینی شامل کودکان و زنان کشته شدند

اسرائیل، یکشنبه 29 بهمن، بار دیگر بمباران خان یونس در جنوب نوار غزه را از سرگرفت که ارتش اسرائیل در این شهر همچنان با مقاومت شدید گروه های فلسطینی مواجه است.


به‌گزارش تلویزیون فلسطین، هنوز به دلیل اقدامات اسرائیل در تشدید کنترل بر خان یونس و گذار به مرحله بعدی عملیات نظامی خود در نوار غزه با حرکت به جنوب در راستای رفح، جزئیاتی در مورد مناطق بمباران‌شده خان یونس در دسترس نیست.


خبرگزاری فلسطینی «شهاب» یکشنبه گزارش داد که شمار کشته‌های بمباران غزه از شامگاه شنبه به بیش از 50 نفر رسیده است. رسانه‌های فلسطینی در ساعات اولیه بامداد از وقوع کشته و زخمی ناشی از بمباران مناطق دیرالبلح، رفح و خان یونس در نوار غزه خبر دادند.


مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد: «بمباران خانه‌ای در محله شیخ رضوان در شهر غزه توسط اسرائیل 7 کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشت».


حملات هوایی سنگین به شرق رفح

به‌گفته رسانه‌های فلسطینی، قایق‌های توپ‌دار اسرائیل نیز در سحرگاه یکشنبه از آب‌های رفح، سواحل آن را در جنوب نوار غزه هدف قرار داده و جنگنده‌های اسرائیلی هم مناطق شرقی رفح را زیر بمباران شدید خود گرفتند.


66 کشته

همچنین تلویزیون فلسطین گزارش داد که از صبح شنبه در اثر حملات اسرائیل به مناطق مختلف در مرکز و جنوب نوار غزه، دست کم 66 فلسطینی شامل کودکان و زنان کشته شدند.


از سویی جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که اسرائیل همچنان 12 نفر از کارکنان آن را در بازداشت دارد که هفت نفر از آنها، بیش از یک هفته قبل در داخل بیمارستان العمل دستگیر شدند.


این مرکز ضمن ابراز نگرانی نسبت به ایمنی خدمه بازداشت‌شده خود، از جامعه بین‌المللی خواست تا به‌منظور زیر فشار گذاشتن اسرائیل برای آزادی فوری آنها و حمایت از کارکنان مشغول به خدمت این مرکز در نوار غزه، اقدام کند.


توقف بیمارستان ناصر

همزمان رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیمارستان ناصر غزه پس از یک هفته محاصره و یورش متعاقب نیروهای ارتش اسرائیل به آن، به طور کامل از خدمت خارج شده است.


پیشتر وزارت بهداشت نوار غزه بدون اشاره به جزئیات اعلام کرده بود که نیروهای اسرائیلی، تعداد زیادی از کارکنان مجتمع پزشکی ناصر را حین انجام کار، دستگیر کردند.

این در حالی است که وزارت بهداشت نوار غزه شنبه اعلام کرد، شمار کشته‌شدگان جنگ اسرائیل به 28858 نفر و مجروحان 68677 نفر رسیده است.

العربیه فارسی